Deel dit artikel
-

Quadia: ‘Buitenland wordt groter dan markt Nederland’

Onlinevideospecialist Quadia Web TV denkt over drie à vier jaar meer omzet buiten Nederland te boeken dan nu in het thuisland. Duitsland was de eerste buitenlandse stap, meer zullen volgen.

Afgelopen juni ging Quadia uit Hilversum van start met een kantoor in Düsseldorf. “We volgen de vraag van onze klanten. In Nederland werken we veel voor de farmaceutische industrie en hun buitenlandse collega’s beginnen ook behoefte aan onze diensten te krijgen”, aldus directeur Nico Verspaget.

De eerste marktbewerking geschiedde vanuit Nederland, maar lokaal personeel in een lokaal kantoor bleek beter aan te sluiten op de Duitse behoeftes, merites en cultuur.

Quadia specialiseert zich sinds acht jaar in zakelijke video streaming, live en on demand. Het heeft een eigen videoplatform in de cloud dat wordt privaat en publiek wordt gebruikt door bedrijven als Roche, Novartis, Pfizer, ABN AMRO, ING, NRC en Kluwer.

“Het gaat niet om het genereren van streams op zich, maar we kijken naar het resultaat dat de klant ermee beoogd. Naar de conversiedoelen. Je kunt denken aan trainingen van artsen op afstand of zaken als live uitzending van presentaties van kwartaalcijfers.”

Duitsland is het eerste land waar Quadia zijn vleugels naar uitslaat, maar er volgen er meer. Medeoprichter Robert van der Zwart denkt dat zijn bedrijf over drie à vier jaar meer omzet in het buitenland boekt dan in Nederland nu.

Op dit moment onderzoekt de directie in welke andere landen ze haar diensten kan aanbieden. Amerika ligt voor de hand, aangezien veel farmaceutische bedrijven daar vandaan komen, maar een hard besluit over de fasering van de internationale expansie moet nog worden genomen.

Eind vorig jaar nam investeringsfonds Van den Ende & Deitmers een belang van dertig procent in Quadia. De meerderheid van de aandelen is nog in handen van Verspaget en Van der Zwart.

Foto: Chris Dag (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Made in Holland was vroeger een kreet die kwaliteit en trots uitsprak. Maar de maakindustrie heeft Nederland al lang verlaten. Tijd om deze spreuk nieuw leven in te blazen: E-Made in Holland. Niks Holland Financial Centre, maar Holland Digital Centre en daar is Quadia ook weer een mooi voorbeeld van.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond