Deel dit artikel
-

QualiGO start met aanbieden pay-per-click

Het Duitse bedrijf achter zoekmachine QualiGO brengt deze pay-per-click dienst vandaag ook in Nederland op de markt. Eerder sloot QualiGO al een overeenkomst met Vinden.nl voor het leveren van betaalde zoekresultaten, ook ixQuick blijkt er inmiddels gebruik van te maken.

QualiGO is een honderd procent dochter van het Duitse bedrijf Suchtreffer, dat inmiddels deze zoekdienst in vier Europese landen heeft gelanceerd. Op de Duitse thuismarkt ging QualiGO in 2000 van start, sindsdien opende het ook sites in Zwitserland en Oostenrijk. Het bedrijf werkt samen met partnersites, zoals zoekmachines en portals, waar het zijn betaalde zoekresultaten vertoont. Adverteerders kunnen bieden op de hoogste positie in deze lijstjes, aan de hand van een bedrag per doorklik. Wanneer iemand een zoekterm intypt verschijnen de advertenties, de adverteerder betaalt op het moment dat er op de link geklikt wordt.

Bij QualiGO start het bieden vanaf 0,20 euro per klik. "Soms hoor ik dat mensen dit hoog vinden", zegt Bart van Engeland van QualiGO. "Maar vergelijk je dit met hoeveel het kost om via een andere campagne een bezoeker op de site te krijgen dan valt het wel mee." Twee weken geleden werd bekend dat Vinden.nl betaalde zoekresultaten gaat aanbieden en dat het daarvoor in zee is gegaan met QualiGO. Bij de officiële lancering van zijn pay-per-click dienst in Nederland meldt QualiGO dat ook metazoekmachine ixQuick inmiddels klant is geworden. "We zijn in gesprek met meerdere partners", zegt Van Engeland. Namen wil hij echter nog niet geven.

QualiGO is overigens niet de enige partij die pay-per-click aanbiedt in Nederland, Google bijvoorbeeld biedt ook deze mogelijkheid, maar richt zich niet specifiek op de Nederlandse markt. QualiGO Nederland heeft naast partnersites inmiddels ook Nederlandse adverteerders tot klant gemaakt, waaronder Frisia, Verzekeringssite, Hotelplan en Multirent.

Het beoordelen van de aangemelde links gebeurt handmatig, aldus Van Engeland. "Dit doen we om de kwaliteit en relevantie van het zoekresultaat te waarborgen. We werken om dezelfde reden ook niet met 'wildcards', waarbij iemand die 'verzeker' registreert de mogelijkheid krijgt om met zijn advertentie op alle woorden die 'verzeker' bevatten naar voren te komen." De adverteerder verschijnt alleen op het woord of een combinatie van woorden dat hij heeft geregistreerd bij zijn site.

Tegelijk met de diensten voor pay-per-click lanceert QualiGO ook een eigen site . Van Engeland: "De bedoeling daarvan is om adverteerders, partnersites en gebruikers te laten zien hoe het principe werkt. Het is niet de bedoeling dat deze zoekmachine als zodanig bekend wordt, dat zou betekenen dat we gaan concurreren met de sites van onze partners. Dat is niet de bedoeling."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond