Deel dit artikel
-

Reclame-inkomsten Microsoft dalen 14 procent

Microsoft maakt nog geen indruk als leverancier van online diensten. Het bedrijf probeert met Bing en online reclame-activiteiten een Google-tegenhanger te worden. De kwartaalcijfers laten zien dat het verlies vooralsnog groter is dan de omzet.

De afdeling Online Services Business, waar zoek- en advertentiediensten onder vallen, boekte afgelopen kwartaal een omzet van 731 miljoen dollar, een daling van 13 procent ten opzichte van vorig jaar. Het operationeel verlies van deze afdeling liep op tot 732 miljoen dollar.

De omzet uit tekst- en displayreclame liep in de drie maanden tot eind juni met 13 procent terug tot 529 miljoen dollar.

Gisterenavond maakte het softwarebedrijf deze, en andere, resultaten bekend:

(2008, Online Services Business)

(2009, Online Services Business)

 Over de gehele linie lopen de verkoopresultaten terug, zowel bij de verkoop van Windows, de zakelijke producten en Xbox. Er werden 1,2 miljoen Xbox 360-consoles verkocht. Er zijn 20 miljoen geregistreerde online gebruikers. De omzet uit Xbox-handel daalde afgelopen jaar met 25 procent tot 1,19 miljard dollar.

Ondanks het uitblijven van groeicijfers op het front van de online diensten blijft Microsoft fors investeren in online diensten. Vorige week kondigde het bijvoorbeeld aan om, voor de consumentenmarkt, een online versie van Microsoft Office te bouwen. Zakelijke gebruikers moeten abonnementsgeld gaan betalen. Vanaf de zomer van 2010 zal in de kwartaalcijfers blijken hoe succesvol die inspanningen zijn.

Google toonde over het afgelopen kwartaal ook geen dubbelcijferige groei meer. De omzet kwam uit op 5,5 miljard dollar, maar groeide in drie maanden tijd met 14 miljoen dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond