Deel dit artikel
-

’s Werelds eerste social media creditcard

Het klinkt misschien interessanter dan het is: ’s werelds eerste social media creditcard. Geld besteden via Twitter of Facebook soms? Nope: meedenken en beslissen.

MasterCard en BarclayCard US lanceerden maandag in de Verenigde Staten de Barclaycard Ring. In de basis is het gewoon een creditcard als vele anderen. Met weinig kosten. Je kunt er in winkels mee betalen, net als met je MasterCard.

Het verschil zit hem in de manier waarop BarclayCard met zijn klanten communiceert. Die krijgen inzage in de winst- en verliesbalansen van de kaart en mogen via sociale media meedenken over nieuwe producten en diensten. Het woord crowdsourcing valt meerdere malen, het YouTube-filmpje blinkt uit in vaagheid en de new age-achtige site eveneens.

Vanuit marketingoogpunt lijkt het een slim product met een hoge mate aan loyaliteitswaarde. Meedenken en meebeslissen willen we allemaal wel, zeker bij banken, die je alleen belt of mailt als er weer iets mis is gegaan.

BarclayCard US maakt echter niet duidelijk hoe men de ideeën, die worden gedeeld via polls en forums, uiteindelijk op gaat nemen in het beleid. Laat staan wie daarover het laatste woord krijgt.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond