Deel dit artikel
-

Sanoma Men’s Magazines koopt racesite

Sanoma Men's Magazines (SMM) heeft RaceFreaks.nl overgenomen. Dat is volgens SMM een van de grootste Formule 1-websites van Nederland. De site heeft maandelijks 1 miljoen pageviews en concurreert onder meer met F1racing.nl, met Formule1.nl van SBS6 en met Formule1club.nl dat in handen is van SMM zelf. Wat SMM heeft betaald voor Racefreaks maakt SMM niet bekend.

RaceFreaks bestaat sinds 2001 en is volgens Michiel Kroeks, manager nieuwe media van Sanoma Men's Magazines, een echte communitysite die wordt gerund door een vijftiental vrijwilligers. Dat blijft ook zo. Zij zullen de site voorlopig blijven vullen met actueel nieuws en achtergrondinformatie rondom de coureurs en de races.

Ook zullen het drukbezochte forum en het spel RaceTrader, waarin liefhebbers van Formule 1 kunnen handelen in coureursaandelen, volgens Kroeks intact blijven.”Wij nemen alleen de exploitatie van de site ter hand.” Dat betekent dat SMM de advertenties op RaceFreaks gaat verzorgen. Tot nu toe werden de advertenties op RaceFreaks verzorgd door Attentionmedia uit Zwolle. Dat blijft volgens Kroeks voorlopig ook zo.

Hoewel SMM de titel heeft gekocht, zullen SMM en de vrijwilligers die RaceFreaks nu vullen de inkomsten delen. RaceFreaks blijft verder een zelfstandig merk. Het is volgens Kroes voorlopig niet de bedoeling dat RaceFreaks in een van de andere autosites van SMM geschoven wordt.

Met de overname breidt SMM haar huidige portfolio van websites uit en denkt het haar positie verder te versterken in het (auto)sportsegment. Enkele SMM titels en sites in dat segment zijn: AutoWeek, GTO, Formule1 en Sportweek. SMM denkt met Racefreaks haar bereik in de voornamelijk mannelijke doelgroep in de leeftijd van 18 tot 35 jaar verder te vergroten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond