Deel dit artikel
-

Schandpaal slechtste Internetshops in de maak

De Nederlandse Retina Group wil de service van Internetshops verbeteren met de lancering van een nieuwe portal, after-sale.nl, op 30 april. Op de website wordt een ranglijst gepubliceerd van de winkels die volgens de consument de slechtste service leveren.

Het is de bedoeling dat de consument per mail klachten over de after-sale van een bedrijf doorgeeft. De klachten komen op de site te staan en maandelijks zal een top vijf van de slechtste e-commerce bedrijven verschijnen.

Volgens woordvoerder R. Deen van de Retina Group gaat er nog te vaak iets mis met de after-sale van een online aankoop. Daaronder verstaat hij niet alleen problemen met de bezorging of terugzending van producten, maar ook de mogelijkheid om door het bedrijf geattendeerd te worden op nieuwe producten. "Veel bedrijven investeren niet in after-sales, omdat zij de transactie veel belangrijker vinden", aldus Deen.

De consument zal niet zomaar elk bedrijf kunnen 'aangeven'. "De mensen moeten goed aangeven waarom ze ontevreden zijn, om te controleren of de klachten wel gegrond zijn. Hoe we dat precies gaan controleren, moeten we nog uitzoeken", zegt Deen.

Op de site kan gereageerd worden op alle aantijgingen, zodat bedrijven ook de kans krijgen om zich te verdedigen. Naast de klachten zullen er ook tips en opmerkingen te vinden zijn. In de toekomst wil de site ook een ranglijst van de beste Internetshops toevoegen.

In de Verenigde Staten hebben particuliere sites als Gomez en Bizrate het beoordelen van e-commerce sites op basis van klantervaringen tot een aparte business gemaakt. Het is de vraag of een partij als de Retina Groep, zeker ook gezien hun eigen homepage, dezelfde mate van professionaliteit in petto heeft.

Deel dit bericht

1 Reacties

Martijn

Waar blijft 'ie nou die website? De naam is nog niet eens geregistreerd door de heren van de Retina Groep.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond