Deel dit artikel
-

Schoolbank in vakanties

Schoolbank.nl gaat ook in vakanties. Daarvoor heeft het een overeenkomst gesloten met Peter Langhout Reizen's Vakanties.nl. De bezoeker van Schoolbank blijft als hij door het vakantie-aanbod scrollt in de Schoolbank-omgeving. In werkelijkheid komt hij echter op een site van Peter Langhout terecht.

Bezoekers kunnen voortaan via de Schoolbank-site hun vakanties boeken op Vakanties.nl. Via een banner op Schoolbank.nl worden ze doorgelinkt naar deze nieuwe vakantieservice, waar ze vakantie aanbiedingen en -tips kunnen vinden. “De Schoolbank vakantieservice combineert het bereik van Schoolbank.nl met de reisexpertise van Vakanties.nl,” aldus Rosetta, het moederbedrijf van Schoolbank.nl.


De samenwerking gaat volgens Schoolbank.nl verder dan het zomaar plaatsen van een banner ter promotie van een andere site. Vakanties.nl heeft namelijk dezelfde 'look en feel' als Schoolbank.nl, maar bezoekers bevinden zich feitelijk op een site van touroperator Peter Langhout Reizen.

De nieuwe vakantie-dienst van houdt ook rekening met de leeftijd van de bezoekers. “Mensen die inloggen op de site van Schoolbank.nl krijgen ook gerichte vakantie aanbiedingen en -tips te zien op basis van hun leeftijd Schoolbank.nl. Zo zal een 65-jarige bezoeker bij een bezoek aan de site veelal culturele uitstapjes zien naar bijvoorbeeld Venetië en Praag. Een 18-jarige student ziet bij het inloggen op Schoolbank.nl met name goedkope reisjes naar bijvoorbeeld Londen of Ibiza, aldus Schoolbank.nl.

Voor het doorlinken naar de Peter Langhout-site krijgt Schoolbank.nl een vaste vergoeding voor het bereik (Schoolbank heeft volgens Rosetta-directeur Guy Spriggs tussen de 1,5 en 1,7 miljoen regelmatig terugkerende bezoekers), daarnaast is er nog een deal op basis van “revenuesharing.” Dat betekent dat  Schoolbank.nl een commissie opstrijkt als er een reis geboekt wordt, zo legt Guys Spriggs van Schoolbank.nl uit.

Volgens Spriggs is Schoolbank.nl van plan om meer diensten aan te gaan bieden. “We proberen in te spelen op voor de hand liggende behoeften van Schoolbankgebuikers maar ook op dingen die misschien niet zo voor de hand liggen. Zo hebben we laast bijvoorbeeld een 'schoolfeest' gehouden voor 700 man in Hoofddorp. Dat was een groot succes. Verder kijken we naar zoiets als 'muziek uit je schooltijd'. Maar daarover kan ik nog niet te veel zeggen want daarover zijn we zijn nog in onderhandeling.”

Daarnaast is Schoolbank.nl nog altijd in onderhandeling over een tv-format. Aanvankelijk gebeurde dat via een tussenpersoon. “Maar dat ging allemaal te lang duren, dus toen hebben we besloten het maar zelf te doen. We hebben nu daarom samen met een televisie-productiemaatschappij een format uitgewerkt. Dat format ligt nu ter beoordeling bij een tv-zender.” Welke zender dat is, wilde Spriggs niet kwijt.

Deel dit bericht

1 Reactie

Harry steenkamp

Ik hou hier wel van. Internet is een groot netwerk en daar moet je gebruik van maken. De producten en diensten moeten wel aansluiten bij de behoeften van de klant of bezoeker. Dus die schoolfeesten zijn prima en de vakanties misschien ook.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond