Deel dit artikel
-

Shell ontdekt e-commerce

Shell onthulde een uitgebreid plan om haar benzine-betaalkaart voor transportbedrijven en wagenparken over heel Europa in te zetten voor b-to-b e-commerce.

De Euro-Shell card alleen al zorgt voor ruim 10 miljard gulden aan inkomsten en Shell denkt dat het plastic pasje met uitbreiding van de mogelijkheden nog meer geld in het laatje kan
brengen.

De anderhalf jaar jonge financiële dienstverleningsdivisie Shell Capital wil meer doen met het pasje: kredietverlening, financiering van truckleasing en financiering van algemene aankopen.

Volgens Mike Treanor, ceo van Shell Capital, vormen de extra features van de nieuwe pas een goed business-to-business e-commerce platform. "Veel Europese transportbedrijven gebruiken de Euro-Shell website al om de af te leggen route te plannen of om aan de hand van de laatste tankstop de positie van hun chaufeurs onderweg bij te houden," zei Treanor vandaag in de Financial Times .
Het moet dus een klein kunstje zijn om die bezoekers vast te houden en te
verleiden tot nieuwe commitments met Shell, lijkt Treanor hiermee te zeggen.

De uitbreiding van de functionaliteit van de tankpassen maakt deel uit van Shell's strategie om een positie te verwerven op de markt van financiële dienstverlening. Ook de lancering in Groot-Brittannië van een Visa card in samenwerking met de Royal Bank of Scotland maakt deel uit van de lange-termijndoelstellingen van Shell. Met deze credit card krijgt de houder
geen korting op de brandstof, maar kan hij wel 5 tot 10 keer meer 'tankpunten' verzamelen dan houders van een gewone Shell tankpas.

Naast business-to-business e-commerce gaat Shell in samenwerking met World Online ook gratis Internet aanbieden. Zij beginnen daarmee in Nederland en binnen een paar weken worden ook andere Europese landen betrokken bij Shell's gratis Internet experience, dat onder de naam 12move.com de markt opgaat.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond