Deel dit artikel
-

Aegis Media Nederland koopt Social Embassy

Communicatiebureau-netwerk Aegis Media Nederland heeft Social Embassy overgenomen. Aegis wil hiermee haar digitale expertise bundelen en invulling geven aan de ambitie om klanten beter internationaal te kunnen bedienen.

‘De digitale expertise binnen het netwerk van Aegis Media op het gebied van mobiel, data analyse en loyalty stelt ons in staat om extra waarde te creëren voor onze klanten,’ zo heet het in een verklaring. Een overnamesom is niet bekendgemaakt.

Social Embassy zal gaan samenwerken met Aegis Media-dochter Isobar en blijft onafhankelijk en met de bestaande merknaam bestaan. Managing Director Vivian Opsteegh en oprichter Steven Jongeneel blijven verantwoordelijk voor het management en de verdere ontwikkeling van het bedrijf.

Volgens Jongeneel was Aegis de beste keuze na een oriëntatie die al met al twee jaar heeft geduurd. “We hebben in de snoepwinkel gekeken”, zegt hij tegen Emerce. “Aegis leek de meest logische aansluiting.” Jongeneel gaat niet plaatsnemen in het bestuur van Aegis. “We kunnen elkaar goed aanvullen, maar ik bemoei mij louter met Social Embassy.”

Aegis Media Nederland is de holdingmaatschappij van fullservice mediabureaus Carat, Vizeum en Kobalt Media, de digitale bureaus iProspect/Netsociety en Isobar en out-of-home specialist Posterscope.

Social Embassy is in 2008 opgericht en biedt klanten naar eigen zeggen ‘always-on communitymanagement’. Het bureau telt dertig medewerkers en is meervoudig winnaar van een FD Gazelle Award voor snelgroeiende bedrijven. Jaarlijks publiceert Social Embassy de Social Media Monitor, het onderzoek naar de inzet van sociale media door merken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond