Deel dit artikel
-

Social tv relevanter voor opkomende markten

Het gebruik van social tv is groter in opkomende landen dan in bijvoorbeeld de VS of Duitsland. Dat stelt marktvorser GfK. Westerse kijkers zitten nog te veel in het analoge stramien.

Wereldwijd moet sociale tv, de combinatie van televisie en sociale media, nog van de grond komen. Slechts 28 procent van de kijkers gebruikt softwareprogramma’s voor het delen van meningen over een programma. Kijkers in China, Brazilië en India zijn daartoe eerder bereid dan die in Engeland, de VS en Duitsland, aldus GfK.

Wereldwijd wordt een televisie met een internetverbinding minder relevant gevonden dan prijs en schermgrootte. Ook hier is een verschil met opkomende landen, die dat iets belangrijker vinden. Maar 26 procent van de Britse kijkers wil internettelevisie, in China en India is dit percentage 61 tot 64 procent.

Toch gaan de verkopen van smart tv’s in de westerse wereld goed. In de eerste helft van 2012 zijn de verkopen met 31 procent gestegen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeremy Timessen

Hoge kosten (van o.a. abonnementen) spelen anders ook een rol.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond