Deel dit artikel
-

Software AG zet in op selfservice en narrowcasting

Het Duitse Software AG gaat diensten aanbieden op het gebied van selfservice en narrowcasting. Bij selfservice zal het bedrijf zich voornamelijk op de overheid richten en bij narrowcasting op de retail.

De selfservice moet tot een betere bereikbaarheid van de overheid leiden. Burgers zouden 7 dagen en 24 uur per week bij de overheid terecht moeten kunnen, vindt Software AG. “Alle service gerelateerde processen voor burgers, bedrijfsleven, management en interne gebruikers worden ondersteund. ISF stelt overheidsinstanties in staat 7 x 24 uur bereikbaar te zijn, elektronische transacties te doen met minder handmatige interventies en burgers en bedrijfsleven transparante informatie te leveren,” zo stelt het bedrijf.

Software AG heeft daarvoor een product ontwikkeld dat Integrated Service Framework heet. ISF is volgen het Duitse bedrijf een basisvoorziening voor elektronische dienstverlening die snel te implementeren is. Door de inzet van het ISF framework moetenorganisaties in staat zijn om efficiënter (kostenbesparing), effectiever (bereik doelgroep) en klantgerichter (service, klanttevredenheid) te functioneren.

Behalve dat Software AG gaat inzetten op selfservice gelooft het in de retail ook in teoenmende mate in vormen van narrowcasting. “Met  name in het retailsegment zien we de aandacht groeien voor het inzetten van nieuwe
technologie ter verbetering van instore communicatie”, aldus Huub Janse, managing director bij Software AG Nederland BV.

“Omdat we gebruik maken van open standaarden en gangbare technologie voor displays en  netwerken zijn we in staat de kostprijs voor de invoering van dergelijke systemen zeer laag te houden. Tezamen met de prijsdaling van kwalitatieve schermtechnologie verwachten we daarom een doorbraak op dit gebied in de komende jaren. Het gaat hierbij dan vooral om het benutten van dit nieuwe medium om consumenten meer gericht te kunnen beïnvloeden op de plaats waar zij hun aankoopbeslissingen maken; in de winkel dus. Men streeft naar een verlenging van het winkelbezoek, en uiteindelijk naar een grotere besteding van de consument.” 

Software AG zegt een innovatieve en volledige oplossing te bieden omdat ze naast geavanceerde technologie ook veel ervaring met systeemintegratie heeft. Het is bijvoorbeeld mogelijk de informatie op plasma schermen direct uit operationele systemen, zoals logistieke- en voorraadsystemen, te betrekken. Hiermee wordt een real-time integratie bereikt die ten goede komt aan de actualiteit. Ook biedt het Software AG-portfolio de mogelijkheid direct de inhoud van displays aan te passen aan de feitelijke situatie ter plekke;  bijvoorbeeld afhankelijk van het aantal kijkers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond