Deel dit artikel
-

Spelmakers verleggen marketing naar Facebook

Spelletjesbedrijven EA en Capcom hebben een nieuw marketingkanaal aangeboord: Facebook. Electronic Arts blijkt alleen al 2,75 miljoen dollar te hebben uitgegeven aan een zeven maanden durende campagne voor het spel Battlefield 3.

Dat geld is volgens marketingwebsite ClickZ niet weggegooid: er werden veel meer spellen verkocht dan normaal. De verkopen brachten 12,1 miljoen dollar op. Ruim 800.000 Facebookgebruikers praatten over het spel in de week dat het werd uitgebracht. EA wist in totaal liefst dertig miljoen fans aan zich te binden.

Het bedrijf, dat overigens in de etalage staat, heeft sociale media nu als kern voor het marketingbeleid gemaakt. Traditionele media als drukwerk, radio en tv worden veel meer ondersteunend ingezet.

Ook Capcom leunde zwaar op Facebook voor de campagne rond Resident Evil 6. Ook weer met verrassende resultaten: er werden veel meer bestellingen gedaan in de weken naar de lancering dan men zelf had verwacht. De PTAT (people talking about this) steeg 385 procent. Er werden 200.000 nieuwe fans aangetrokken op een totaal van drie miljoen.

In beide gevallen werden nog wel premium advertenties ingekocht om gebruikers te wijzen op de Facebookpagina.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond