Deel dit artikel
-

Spotify sleept grote adverteerders binnen (update)

Spotify heeft nieuwe advertentiedeals aangekondigd met onder meer AT&T, McDonalds, Intel en Reebok. Een nieuwe adverteerder wordt Coca-Cola.

Het contract tussen Spotify en Coca-Cola heeft betrekking op 2013. In elk geval zal het frisdrankmerk de muziekdienst integreren in zijn Facebookpagina en er komt een app voor de Olympische Spelen waarmee gebruikers nieuwe muziek kunnen ontdekken. Hoeveel geld is gemoeid met de samenwerking, is niet bekendgemaakt.

De overige merken zullen als visuele apps zichtbaar zijn in Spotify’s desktopsoftware voor Mac en Windows. Onduidelijk is nog of de overeenkomst van deze adverteerders alleen geldt voor de Amerikaanse versie.

De gesponsorde apps moeten een nieuwe inkomstenbron worden voor Spotify, dat nu nog alleen verdient aan abonnementen voor premiumdiensten en advertenties voor de gratis dienst.

Spotify verwacht dit jaar een omzet van 674 miljoen euro, maar winst wordt nog niet gemaakt. Vorig jaar verloor het bedrijf 45 miljoen euro. Aan rechten heeft het bedrijf alleen al 300 miljoen dollar moeten betalen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond