Deel dit artikel
-

Spreadshirt: 40 miljoen kledingomzet in 2011

‘Dit jaar doen we veertig miljoen euro omzet. Dat groeit in de komende jaren makkelijk tot honderd miljoen’. Spreadshirt, een Europese webwinkel waar ontwerpers zelfgemaakte t-shirts verkopen, strooit opzichtig met cijfers om zich te profileren richting kopers.

De internationale webwinkels voor t-shirts en truien tilt een tipje van de financiële sluier op. Directeur Philip Rooke wil laten zien hoe het gaat, zonder al te veel details te verklappen.

Hij zegt dat zijn bedrijf over enkele jaren wellicht een jaaromzet van honderd miljoen zou kunnen boeken. Dat klinkt aantrekkelijk, zeker in het licht van het feit dat Spreadshirt te koop staat, maar de realiteit is nog verre van die acht nullen.

Het Duitse bedrijf, met afzetmarkt in Europa en Amerika, denkt dat het bedrijf jaar veertig miljoen omzet boekt. Dat is een kwart meer dan vorig jaar.

Richting Amerikaanse investeerders benadrukt Rooke graag dat zijn bedrijf daar omzetgroei van 35 procent in 2010 boekte en tot juli 2011 86 procent meer bestellingen ontving. Dat soort cijfers zegt de concurrentie net niets, maar mogelijke kopers zouden erdoor geïnteresseerd kunnen raken.

Rooke is sinds april van dit jaar de directeur van het 3,5 jaar oude Spreadshirt, een bedrijf waarin Accel Partners en Kennet Partners investeerden.

Foto: Ty Nigh (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond