Deel dit artikel
-

Starbucks gaat China mobiel veroveren

De Amerikaanse koffieketen Starbucks grijpt voor het eerst naar de mobiele telefoon voor een grootschalige marketingcampagne in China. Gisteren werd een samenwerking met advertentieplatform Guohe Ad aangekondigd.

Guohe Ad, nog niets eens een jaar oud, zal naar eigen zeggen ‘functionele HTML5 advertenties’ voor Starbucks naar mobiele apps op smartphones sturen. Wie incheckt met zijn mobiele telefoon in 200 Starbucks winkels in de provincies Shanghai, Jiansu en Zhejing krijgt een drank naar keuze gratis.

Starbucks wil zo aansluiten bij het kerstgevoel dat dit jaar neerdaalt op grote Chinese steden. Traditioneel viert China geen kerst, maar in grote steden wordt het feest door winkeliers omarmd om meer omzet te genereren.

Starbucks heeft in de VS goede ervaringen met mobiel loyaliteitsprogramma’s. Het My Starbucks-programma kent 3,6 miljoen deelnemers, van wie er 2 miljoen de ‘goudstatus’ hebben bereikt.

Met het grote aantal mobieltjes in China lijkt een mobiele campagne dan ook voor de hand te liggen. Voor de campagne zijn drie mobiele netwerken geselecteerd – Weico, Business Value en Days Matte – met klanten die regelmatig bij Starbucks over de vloer komen.

Starbucks kocht eerder dit jaar zijn Chinese partner Maxim’s Caterers Ltd uit en opereert nu zelfstandig in zes Chinese regio.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond