Starbucks gaat nu echt digitaal

Koffieketen Starbucks heeft Adam Brotman benoemd als hoofd van de digitale afdeling die internet, mobiel en sociale media omvat. Brotman rapporteert direct aan de hoogste baas Howard Schultz.
Brotman was reeds vicepresident van Starbucks Digital Ventures en werkte voorheen bij Corbis, het digitale fotoarchief dat ooit door Bill Gates is opgezet.
Starbucks doet al het nodige met digitale media. Sinds een jaar kan er bij de winkels mobiel worden betaald. In oktober 2010 werd een online gemeenschap The Starbucks Digital Network opgericht dat werd geïntegreerd met Foursquare.
CEO Schultz zegt dat het consumentengedrag door sociale en digitale media ‘wezenlijk is veranderd’ en zijn bedrijf het nu de hoogste prioriteit geeft.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
leonie
ook in nederland? 😉 hopelijk wel.. ik neem aan dat er een gedeelte van hun diensten online komt..
Marco Siemelink
Ben benieuwd naar de online plannen van Starbucks in Nederland. Komt er een community en webshop zoals Nespresso? Zijn allerlei gave zaken te bedenken.