Deel dit artikel
-

Het starttarief voor vast bellen gaat op de schop

KPN is het eerste telecombedrijf dat de tariefstructuur voor vast bellen wijzigt per 1 januari. De gewijzigde telecommunicatiewet verplicht telecomaanbieders in Nederland om vanaf die datum minimaal één abonnement voor vaste telefonie aan te bieden, zonder apart starttarief en alleen een tarief per minuut (‘tikken’).

Klanten betalen vanaf 1 januari dan ook alleen een tarief per minuut. Om het verval van het starttarief te compenseren, gaat het tarief per minuut van dit abonnement omhoog.

Circa 200.000 klanten van KPN hebben een BelBasis abonnement. Of de wijziging van de tariefstructuur zal leiden tot een hogere of lagere rekening voor individuele klanten is afhankelijk van hun belgedrag, zegt het bedrijf. Klanten hebben uiteraard het statutaire recht om tot eind december hun abonnement kosteloos op te zeggen of te wijzigen.

Deel dit bericht

2 Reacties

hanco naninck

De grootste lol van de Nederlandse overheid: wetswijzigingen die tot niets leiden. Natuurlijk verhoogt KPN dan het tarief per minuut. Dat bedrijf moet ook de huur betalen en duizenden werknemers. Komt er dadelijk vast een wet tegen verhoogde uurtarieven! Typisch een LulBasis moment.

Bouke Majoor

Bij Voys betaal je, ook bij de eerste minuut, gewoon per seconde! Wat je verbruikt dat betaal je, niet meer niet minder. KPN moet zich niet vasthouden aan de ISDN centrales maar meer kijken naar het VoIP bellen, dat is de toekomst.

Wat wil de afnemer en niet wat wil KPN. Tot dusver komen ze ermee weg maar aangezien wij één van de snelst groeiende bedrijven zijn in Nederland zal het niet lang meer duren dat telecom verandert.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond