Deel dit artikel
-

Stichting AVG lanceert AVG OK-vignet

De Stichting AVG lanceert het AVG OK-vignet. Dit vignet moet consumenten, bedrijven, medewerkers, klanten en leden het vertrouwen geven dat er goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens.

Het aantal meldingen van datalekken bij Autoriteit Persoonsgegevens (AP) benadrukt de noodzaak, zeggen de initiatiefnemers In 2021 werden er 25.000 lekken gemeld.

Omdat er geen algemeen keurmerk of certificaat omtrent privacy vanuit de Autoriteit Persoonsgegevens bestaat, is de Stichting AVG hierop ingesprongen.

Stichting AVG werkt samen met 180 branche- en beroepsverenigingen die tegemoet kunnen komen aan de wens van duidelijkheid en transparantie. Een pilot met onder andere reisbrancheorganisatie ANVR bewijst dat er veel behoefte is aan een ‘keurmerk’. ANVR omarmt het vignet dan ook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond