Deel dit artikel
-

‘Summer is here’-campagne Ola op koers

De 'Summer is here'-campagne van Ola van dit jaar ligt volgens Raymon de Kruijff van Suntzu ondanks het tegenvallende weer gewoon op koers. Hoe goed de campagne loopt, mag De Kruijff niet vertellen van Unilever. Suntzu ontwikkelde voor Ola een sms- en win-campagne in combinatie met een actiesite. Doel van de campagne: bewustwording rond het thema zomer en het verhogen van de omzet van Ola.

De actie loopt van 21 juni (het moment waarop de zomer officieel begint) tot en met 31 augustus. Ola vraagt ijsliefhebbers gedurende de actie, die onderdeel is van  de 'Summer is here'-campagne, om een Ola-ijsje te kopen en de barcode met hun zomerslagzin te sms-en naar 4040. Het sms-verkeer wordt afgehandeld door Emexus.

De mobiele campagne wordt ondersteund met online advertising, bannering en radio commercials. Zo werd er gedurende viereneenhalve week onder meer gebannerd op MSN en op sites als Lycos en 123test.nl. Deelnemers aan de actie kunnen diverse prijzen winnen, variërend van een kitesurfing clinic tot  tickets voor een festival in Napels met als hoogtepunt een concert van Jamiroquai.

Volgens Suntzu is het mobiele kanaal een belangrijk element in de hele Ola-campagne. “De mogelijkheid tot interactiviteit en het feit dat het een geweldig medium is voor ‘on the go’ communicatie, waar dan ook, wanneer dan ook, maakt de match met de Ola doelgroep compleet,” aldus het bureau dat verantwoordelijk is voor de Ola-campagne. De actie ligt volgens De Kruijff goed op koers.

“Natuurlijk is het de afgelopen dagen niet zulk mooi weer geweest en is de actie nog niet afgelopen, maar het neemt niet weg dat we de doelstellingen van de campagne tot nu gehaald hebben. Die doelstelling was dat mensen zomerbewuster gemaakt moesten worden en dat er meer Ola-ijsjes verkocht moesten worden. Dat is tot nu toe aardig gelukt.”

Aan de campagne werd op 21 juni ook nog een ander actie-element gekoppeld. Op dat moment konden jongeren een Ola-ijsje halen bij de Swirl-shop op het station. Swirl-shops zitten namelijk alleen op de stations. Die actie werd via Spits en Metro gecommuniceerd. Vorig jaar gaf Ola bij een soortgelijke actie nog 300.000 ijsjes weg.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond