Deel dit artikel
-

Tablet geliefd, maar vergeet de webwinkel-app

Nooit eerder hebben zoveel consumenten de tablet gebruikt voor aankopen met kerst. Maar voor een webwinkel-app bestaat geen belangstelling.

Bijna negentig procent van tabletgebruikers hebben hun apparaat gebruikt voor aankopen met kerst, maar slechts vier procent heeft behoefte aan een mobiele app.

Marketingbedrijf Zmags ondervroeg 1500 consumenten naar het gebruik van tablet. Daaruit blijkt dat kopen via de tablet nog niet echt ingeburgerd is. Een belangrijk deel koopt nog het liefst via pc’s en laptops. De mobiele telefoon doet het als koopplatform al minder (14 procent van de ondervraagden) en slechts 9 procent geeft aan een tablet te prefereren.

Tabletgebruikers hebben hun apparaat wel veel gebruikt voor aankopen. De meesten gebruikten hun tablets voor de aanschaf van gadgets (53 procent), gevolgd door speelgoed (39) en kleding (39). Zo’n 43 procent spendeerde meer dan 300 dollar.

Overigens neemt het gebruik van tablets als vervanger van de notebook wel steeds meer toe. Een op de tien zakelijke gebruikers van de iPad gebruikt nauwelijks nog een laptop, zo blijkt uit een studie van IDG Connect. De iPad wordt niet gezien als een vervanging van de desktop.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond