Deel dit artikel
-

Telegraaf.nl neemt de zaak weer over

Content en commercie zijn geen garantie voor succes

In mei lanceerde de Telegraaf de nieuwe portal Telegraafnet.nl , een site waar commercie en content gebundeld moesten worden. Koud vier maanden later heeft het concern de strategie gewijzigd, de nadruk komt weer te liggen op Telegraaf.nl.

Telegraafnet zou de content van de krant moeten combineren met commerciële diensten zoals ElCheapo.nl , Telegraafnet Auto, De Financiële Telegraaf en de Weerkamer. "Dit wordt de plek waar alles dat met De Telegraaf te maken heeft samenkomt," stelde directeur Hans Elekan (bij de Telegraaf verantwoordelijk voor electronische uitgeefconcepten) in een gesprek met reclamevakblad Adformatie over de lancering van de site.

De werkelijkheid blijkt nu anders, maar adjunct-directeur Bert Kuijpers houdt zich op de vlakte over wat er nu precies mis is gegaan en hoe de nieuwe opzet van Telegraafnet eruit gaat zien.

Hoeveel mensen de site dagelijks bezochten wil hij niet prijsgeven. Volgens Planet Internet kwamen er slechts 2500 mensen per dag, en was dat een van de oorzaken voor het besluit om Telegraafnet op de achtergrond te plaatsen ten faveure van het veel vaker bezochte Telegraaf.nl. Over deze bezoekersaantallen en de vergeefse marketing inspanning wenst Kuijpers niet verder uit te wijden.

De reden voor de wijziging in strategie is "dat alles doorlopend in beweging is" en "internet is bij ons een doorlopend proces, waarbij we sinds vier jaar bouwen aan iets." Telegraafnet wordt door Kuijpers betiteld als "een kapstok waar we onze internetactiviteiten even een tijdje aan hebben opgehangen."

Straks zal een deel van de commerciële diensten gekoppeld worden aan Telegraaf.nl, maar hoe de precieze opzet eruit gaat zien, wil Kuijpers nog niet vertellen. "Telegraafnet zal niet verdwijnen, dat is wel zeker." (JH)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond