Deel dit artikel
-

Telegraaf Privé met ‘direct kopen van de foto’

Online lezers van Telegraaftitels Privé en Vrouw krijgen een optie waarbij ze met een muisklik op een foto kunnen kopen wat de celebrities op de foto dragen.

Daartoe is De Telegraaf een overeenkomst aangegaan met technologieleverancier Pixspree. De technologie is verwerkt in de site van Privé en Vrouw. Dit geeft de uitgeverij een nieuwe mogelijkheid om e-commerce te bedrijven.

Pixspree werkt, naar eigen zeggen, in Amerika met verscheidene roddelsites, waaronder Perez Hilton, Posh24 en Hollywire. Enkel bij laatstgenoemde site zijn de foto’s-met-ster te vinden. Het kledingaanbod in de getoonde reclames is daar generiek en niet direct verwant aan hetgeen de sterren dragen.

Ook bij De Telegraaf zijn de Pixspree verre van uitbundig op de celebrityfoto’s geplakt.

De technologie werkt volgens de makers als volgt. ‘Als je geïnteresseerd bent in bijvoorbeeld een tas op een foto, dan kun je op het PixSpree shoplogo klikken rechts onderin beeld. PixSpree toont vervolgens de prijs, relevante productinformatie en biedt direct een online bestelmogelijkheid. Zo zijn leuke jurkjes, schoenen of sieraden die je op foto’s ziet nu direct gevonden en besteld. PixSpree concentreert zich voorlopig op het in kaart brengen van mode en -accessoires, maar het systeem leent zich voor allerlei soorten producten.‘

De technologie wordt in Amerika ontwikkeld en kent een Nederlands tintje. Een van de oprichters en aandeelhouders van Pixspree is Klaas Lameijer. Hij is ook mede-eigenaar van de Nederlandse bedrijven Symbaloo en Media Embassy.

Foto: Adnan Islam (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Serge

Leuk en innovatief dit. Ben erg benieuwd hoeveel sales daar uit gaan komen. Misschien kan Nesrin hier in een later stadium iets meer over vertellen 🙂

Cyril

Op de blog van Pixspree werkt het idee wel al netjes: http://www.pixspree.com/blog/?p=968

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond