Deel dit artikel
-

Dalende advertentie-inkomsten voor Tencent

De kwartaalresultaten van het Chinese internetbedrijf Tencent, vooral bekend van videogames en WeChat, vielen tegen door verminderde advertentie inkomsten.

De totale omzet ging wel met 21 procent omhoog naar 13,7 miljard dollar. De operationele winst bedroeg iets meer dan 4 miljard, de nettowinst kwam uit op 3,5 miljard.

In het derde kwartaal telden de diensten Weixin en WeChat 1,1 miljard gebruikers, 6 procent meer dan een jaar geleden.

De gamingomzet steeg 11 procent, en vooral mobiele games zorgden voor meer inkomsten. De omzet steeg 25 procent, mede dankzij PUBG Mobile, de op een na meest gedownloade mobiele game met 94 miljoen nieuwe installaties.

Topman Pony Ma Huateng ziet op termijn wel weer herstel, onder meer op het vlak van t Daarnaast wil Tencent gaminghardware ontwikkelen met Qualcomm.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond