Nieuws -
TNT ziet digitale groeikansen op dalende postmarkt
TNT Post leverde in 2010 tien procent minder brieven en pakjes af, overwegend door de digitalisering van de Nederlandse samenleving. TNT maakt zich op voor een splitsing van de Post- en Express-divisie. Topman Peter Bakker ziet voor Post grote kansen op internet liggen.
Vanochtend presenteerde het postbedrijf de financiële cijfers over het vierde kwartaal van 2010. Daaruit blijkt dat internet de resultaten drukt maar ook vooruit helpt. Consumenten en bedrijven versturen minder brieven en kaarten. Dat zorgde ervoor dat er vorig jaar 9,6 procent minder post werd bezorgd. Zo’n afname wordt ook in 2011 verwacht.
Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!
Premium Account
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd
Log in met je Premium Account