Deel dit artikel
-

Tommy Hilfiger wil online omzet vertienvoudigen

[Video] Online kleding kopen is bezig met een opmars. Tommy Hilfiger, een sterk kledingmerk in Europa, met 8.000 retailers moet de belangrijkste concurrent Ralph Lauren op dit gebied nog steeds voor zich dulden. Emerce sprak Daniel Grieder, CEO van Tommy Hilfiger in Europa, over de plannen op online gebied.

Slechts 1 procent van de omzet van Tommy Hilfiger komt uit het online gedeelte. Niet geheel vreemd met de magere 2,5 procent van de marketingkosten die online worden besteed.

CEO Europe Daniel Grieder vertelt Emerce dat zijn bedrijf aan het begin staat van een investering in de online business. Binnen 5 jaar moet de online omzet gestegen zijn naar 10 procent. “We hebben net een nieuwe VP online aangesteld, die van Ralph Lauren afkomstig is. Zij krijgt de mensen en het budget en gaat de online sales ontwikkelen voor ons.”

Tommy Hilfiger is, wellicht wat aan de late kant, op de wagen gesprongen en heeft mensen aangetrokken om de online poot stevig neer te zetten. Het kledingmerk richt zich op groei, met een sterk merk als uitgangspunt. Het liefst wil Tommy Hilfiger online shop in shop-concepten uitrollen.

Een voorbeeld is House of Fraser. Nog geen shop in shop an sich, maar Tommy Hilfiger dacht actief mee over de collectie, de foto’s en bood ondersteuning bij het maken van de online presentatie.

De online omzet van de retailers van Tommy is op dit moment ook nog maar 1 procent van de totale omzet. Werk aan de winkel beseft Grieder. Het online marketingbudget is mager, en staat nog in de kinderschoenen, maar de CEO ziet wel degelijk opportunities.

Tommy Hilfiger wil online omzet vertienvoudigen from Redactie Emerce on Vimeo.

Deel dit bericht

6 Reacties

Ron Betist

TH is ??n van de allemooiste merken van onze tijd. Van huismerk binnen de Hip Hop community in de 90-er jaren met schreeuwende logo's, tot een "powerful brand" met een grote kwaliteit en herkenbaarheid. TH is de Sony Music van de kledingindustrie. Als de marketingmotor gaat draaien, dan houdt niets het succes meer tegen. Alleen jammer dat het bij de Makro in de uitverkoop is. Grote aantallen zijn natuurlijk mooi, maar niet zaligmakend. p.s."boodt"??

Jan-Joost

Hans Voorn? Redacteur van Emerce? Verwarrend…

Jannemiek Starkenburg - Emerce

@Jan-Joost Correct, we hebben meer medewerkers die extern een bijdrage leveren. Soms ook uit de markt zelf.

guy

Het is veel boeiender om te lezen welke middelen TH gaat inzetten om zen omzet 10x te verhogen. Interessant ook om te horen dat ze weer een middle man gaan gebruiken, nml reseller strategie online. Terwijl internet juist zorgt dat de schakels van fabriek tot consument kleiner wordt en produkt ook goedkoper en sneller geleverd kan worden. mmmmmm….nog veel brainstrom sessies te gaan voor TH wat betreft online Maar om enthousiast af te sluiten. Ze willen wel. Dat is al een eerste stap 🙂

suzanne

Erg goed dat er nu serieus een strategie wordt uitgerold om de verkopen online te vergroten. Met een merk zoals Tommy Holfiger en de juiste mensen ben ik er zeker van dat dit een succes gaat worden. Ben benieuwd welke merken nog meer gaan volgen…..

Suzanne

excuus Tommy "Hilfiger" 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond