Deel dit artikel
-

Top-5 CMS

Winnaar: MediaSurface Alterian.

  1. Mediasurface
  2. GX
  3. Hippo Webworks
  4. e-Dynamics
  5. Tribal

Een gebruiksvriendelijk CMS-systeem kan het leven van de internetprofessional er een stuk prettiger op maken. De bedrijven die deze lijst aanvoeren, hebben alle een prima imago. Mediasurface, GX en Hippo Webworks wisselen elkaar op de verschillende onderdelen af als eerste, tweede en derde, maar dankzij de hoge score op Betrouwbaarheid komt Mediasurface als beste uit de bus, wat erop wijst dat men dit onderdeel als zwaarste liet meetellen. Op de website van Mediasurface kun je bekijken of je te maken hebt met een van de zeven hoofdzonden van Content Management. SDL Tridion en Green Valley worden weliswaar vaak genoemd en mogen dus als bekend voorondersteld worden, hun scores laten vooralsnog wat te wensen over.

Winnaar: Mediasurface

Naam: Mediasurface Alterian
Vestigingsplaats: Hilversum
Werknemers: 310
Jaaromzet (2007): 60 miljoen dollar

Contentmanagementsystemen (cms’en) drijven menige redacteur tot wanhoop. Ze zijn te ingewikkeld en te weinig flexibel, zo is de veelgehoorde klacht. Mediasurface Alterian doet er alles aan om het leven van de gebruikers van cms’en te vereenvoudigen. “Wij bieden open oplossingen die draaien onder Microsoft Office of OpenOffice en in hoge mate lijken op deze Office-toepassingen, zodat iedereen er snel mee kan werken”, vertelt Annet Blanken van Mediasurface Alterian.

Onder meer de FD Mediagroep, Aegon en Eneco werken met de software van Mediasurface Alterian. Redacteuren kunnen eenvoudig veranderingen aanbrengen in in de lay-out. Het aanpassen van kleuren of verplaatsen van foto’s gebeurt in een handomdraai. Ook is het veel eenvoudiger geworden voor een redacteur om voor een speciale gelegenheid in korte tijd een nieuwe pagina of nieuwe site te maken.

“Dat scheelt in de kosten. Je hoeft immers geen it’ers in te huren voor het uitvoeren van zulke simpele wijzigingen”, legt Blanken uit. “Tegelijk kan de verantwoordelijke voor een site bepalen hoeveel vrijheid redacteuren hebben voor deze aanpassingen. Op die manier kun je de huisstijl bewaken.”

Mediasurface Alterian maakt het mogelijk om het cms op een gemeenschappelijke data-infrastructuur te combineren met e-mail, analytics, database- en operationele marketing. Blanken: “Het betrekken van de klant of bezoeker van een site wordt steeds belangrijker. Voor marketeers is het belangrijk om te weten wie de klanten zijn en waarin ze geïnteresseerd zijn. Je wilt weten met wie je praat en je content daarop kunnen aanpassen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond