Deel dit artikel
-

Toshiba zoekt aansluiting bij AOL/Time Warner

De Japanse electronica-gigant Toshiba heeft aangegeven onderdeel te willen worden van de megafusie tussen AOL en Time Warner . Het bedrijf wil de verspreiding van content in Japan voor haar rekening nemen. Het bericht volgt op de presentatie van Toshiba's Internetstrategie ter waarde van 2,25 miljard dollar, afgelopen week.

Met de nieuwe Internetplannen maakt Toshiba een flinke inhaalslag op de Internetmarkt. Tot nu toe kreeg het bedrijf forse kritiek te verduren over het gebrek aan strategie. Nu wil Toshiba ondermeer de verkoop van notebooks danig opschroeven, en de band met Time Warner aanhalen.
Toshiba heeft een onbeduidend aandeel van 0,2 procent in Time Warner, maar bezit ook twintig procent van Time Warner Entertainment. Vorig jaar lanceerden de twee samen met het Japanse Nippon Television een filmproductiebedrijf opgezet, Towani genaamd.

Daarnaast bezit Toshiba nog twintig procent van het Japanse kabelbedrijf Titus Communications, wat een prima platform voor de content van Time Warner zou kunnen zijn.

Gesprekken met AOL zouden in april kunnen starten. 'We hebben nu al een goede band met Time Warner en haar directeur Gerald Levin', zegt een woordvoerder van Toshiba. 'We zoeken nu naar directe samenwerking met de twee. De fusie van AOL en TW is immers nog niet echt van start gegaan.'

Bron: Financial Times

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond