Deel dit artikel
-

Interactieve tv-show koppelt naar webshop

TowelTV.com claimt als eerste online tv-station van Nederland een interactieve videoshow te hebben ontwikkeld. Kijkers kunnen door te klikken in de video extra elementen oproepen, zoals productinformatie en beeldmateriaal.

De Flexi-Stiff show is de eerste show van TowelTV.com die gebruik maakt van een speciale interactieve speler van online video specialist Blue Billywig. Hierdoor zijn afzonderlijke kledingstukken gedurende de hele video aanklikbaar te maken en te koppelen aan bijvoorbeeld een webshop. Daarnaast kunnen kijkers ook zelf het verloop van het programma bepalen door allerlei keuzes te maken.

Voorheen moest men alles speciaal programmeren of was men aangewezen op de beperkte mogelijkheden die YouTube op het gebied van interactiviteit biedt, maar met de Timeline Management Module hoeft dat niet meer. Door de gestandaardiseerde widgets zijn de interactieve elementen zeer eenvoudig te realiseren en tegen een fractie van de tijd en kosten.

Volgens Geert Doek is de technologie samen met Blue Billywig ontwikkeld. “We zaten er vorig jaar toevallig apart naar te kijken.”

De ‘Flexi-Stiff show’ van TowelTV.com bevat op dit moment vooralsnog alleen basis interactieve elementen. Gaandeweg de techniek zich meer ontwikkelt, zijn er steeds meer functies mogelijk. Voor de eerste interactieve show is samengewerkt met twee adverteerders, maar met gesloten beurzen. “Vanaf deze week gaan we actief adverteerders benaderen”, zegt Doek tegen Emerce.

TowelTV – een volledig gratis tv station dat zich profileert als ‘brutaal, jong en grappig’ – is vorig jaar van start gegaan en bereikt volgens Doek maandelijks 70.000 kijkers, waarvan een deel via embedded filmpjes op andere sites.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond