Deel dit artikel
-

Tumblr lanceert advertenties in mobiele apps

Sociaal netwerk Tumblr heeft woord gehouden: het bedrijf introduceert advertenties in zijn mobiele apps voor Android en iOS. Onder de eerste adverteerders bevinden zich ABC, GE, Pepsi en Warner Brothers.

Advertenties waren al wel aanwezig op Tumblr, maar minder prominent dan nu het geval is, en soms ook vaak alleen in de vorm van gesponsorde promoties.

Oprichter David Karp was  in het verleden geen groot liefhebber van al te opdringeringe advertenties op zijn platform. Vorig jaar was er al werd een advertentiecampagne voor de Europese Kampioenschappen voetbal, maar dat werd nog grotendeels visueel opgelost. De jaarlijkse advertentieomzet zou inmiddels in de zes cijfers lopen.

Kennelijk heeft Karp nu dan toch ingezien dat de toekomst vooral zit in mobiele advertenties. Maar ook nu weer stelt het platform grenzen. Gebruikers krijgen hooguit vier advertenties per dag te zien.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond