Deel dit artikel
-

“Tweederde sitebezoek leidt tot applicatiefouten”

Tweederde van alle bezoeken aan websites leidt tot een of andere applicatiefout. Vooral op commerciële websites krijgt de bezoeker te maken met dergelijke fouten, wat resulteert in onjuiste data, witte pagina's en allerlei foutmeldingen, met als gevolg dat de bezoeker de site verlaat. Dat wordt gesteld in een studie van de Business Internet Group of San Fransisco (BIG-SF).

Voor het onderzoek werden gedurende de eerste vier maanden van dit jaar 315 websites onderzocht. Daarbij constateerden de onderzoekers dat gebruik van webapplicaties in 63,5 procent van de gevallen resulteerde in fouten. Zes op de tien sites vertoonden technische fouten, zoals witte pagina's, serverfoutmeldingen en het beruchte '404 file not found'.

In veertig procent van de gevallen kregen de onderzoeker te maken met fouten die het aankoopproces negatief beïnvloeden, zoals het ontbreken van de mogelijk een product na een vergelijking te bestellen, of het weergeven van onjuiste afleveradressen. Eveneens in veertig procent van de gevallen kampten de sites met data-fouten zoals het weergeven van de verkeerde pagina's of de verkeerde items.

In het onderzoeksrapport merkt BIG-SF op dat steeds meer bedrijven vertrouwen op webapplicaties, maar dat deze tegelijkertijd steeds complexer worden. De oplossing die de onderzoekers voorstellen is overigens vrij eenvoudig: het advies is om te zorgen voor "zichtbaarheid tijdens de productiefase van een webapplicatie zodat behoorlijk getest kan worden of de webapplicatie correct functioneert".

Tealeaf Technology , dat opdracht gaf voor het onderzoek, zegt dat het onderzoek onderstreept wat het bedrijf zelf eigenlijk al wist: dat de integriteit van applicaties het minst zichtbaar is voor IT-afdelingen, maar het meest zichtbaar voor de klanten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond