Deel dit artikel
-

Twitter laat ook kleine adverteerders toe

huis-, tuin- en keukenadverteerders, spelers met een klein budget, kunnen nu gebruik maken van de advertentiediensten op Twitter Promoted Accounts, Promoted Tweets en Promoted Trends. Tot voorheen was deze mogelijkheid enkel beschikbaar voor de happy few, een kleine groep rijke adverteerders.

Geïnteresseerde adverteerders wordt gevraagd naar een maandelijks budget dat ze willen spenderen. Dit budget ligt tussen de 10.000 en 100.000. De campagnes kunnen binnen een maand, drie maanden en na drie maanden van de opgegeven datum van start gaan.

Twitter is nog volop aan het experimenteren met het verdienmodel. Voor de verschillende advertentiediensten werden tot nog toe alleen grote merken toegelaten.

Grote adverteerders als Pepsi en Best Buy hebben de advertentiediensten van Twitter uitgeprobeerd, maar zijn geen terugkerende vaste klant geworden. De advertentiediensten van Twitter zitten nog in een experimentele fase. Al lijkt deze Twitter met de diensten nu genoeg in besloten kring te hebben geëxperimenteerd en ook kleinere adverteerders te willen betrekken. Dat ontdekte Read Write Web.

Met Promoted Tweets kunnen merken tegen betaling hun tweet bovenaan de zoekresultaten kunnen tonen. Promoted Trends geeft adverteerders de mogelijkheid hun merk te tonen wanneer er op een bepaald topic wordt gezocht. Met Promoted Accounts verschijnen merken en andere geïnteresseerden tegen betaling in het lijstje waar Twitter advies geeft wie de gebruiker zou moeten volgen, de zogenoemde ‘who to follow’-lijst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond