Deel dit artikel
-

Twitter: meeste omzet uit mobiele reclame

Twitter boekt doorgaans meer omzet via mobiele kanalen dan op de ‘vaste website’. De berichtendienst lijkt beter voor actiematige reclame dan voor het bouwen van een merk.

De primaire interface voor Twitter naar gebruikers is de mobiele telefoon. Zestig procent van de maandelijks 140 miljoen gebruikers kletst en lurkt via zijn smartphone. De rest gebruikt de vaste website of een client op zijn lap- of desktop.

Die mobiele dominantie is ook zichtbaar in de omzetcijfers, weet de Wall Street Journal. De krant probeert een beeld te krijgen van hoe de geldstromen zich ontwikkelen bij het jonge internetbedrijf. De onderneming zelf geeft aan, dat op de meeste dagen de dollars overwegend via het mobiele kanaal binnenkomen.

Adverteren op Twitter, en op andere mobiele kanalen, is niet duur. Er zijn maar weinig bedrijven die hetzelfde stukje reclameruimte willen hebben. De tarieven zijn daarom nog laag. Hetzelfde deed zich bij Google AdWords voor in het begin, als ook bij Facebook.

Bedrijven kunnen op Twitter een tweet, hun naam of een trend ‘sponsoren’. Ze betalen om hun bericht, account of interessegebied prominent in de berichtenstroom met tweets te plaatsen. Zodra iemand op de uiting klikt, verdient Twitter dollars.

De Amerikaanse krant haalt de casus van een restaurantketen. Die kocht eind vorig jaar voor 25.000 dollar een reclameruimte in. Dat leidde tot een miljoen interacties met zijn berichten in de eerste vier dagen van de campagne. Een interactie is een retweet, een reactie of bijvoorbeeld een doorklik naar de restaurantsite.

Over het rendement van de investering laat P.F. Chang China Bistro zich niet uit. Het vertelt wel dat het nu substantieel reclamebudget investeert op Twitter. Daarbij sorteren de actiematige uitingen meer effect van die reclames die moeten helpen het merk op te bouwen.

Foto: Aaron Tang (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond