Unilever start Internet-bedrijf met iVillage

Unilever en het netwerk van vrouwensites iVillage hebben gezamelijk een apart bedrijf opgericht. Doel: een allesomvattende site voor vrouwen over hun 'total beauty needs'. Beide partijen stoppen er cash, talent en marketingpower in ter waarde van totaal 200 miljoen dollar.
De site zal gaan bestaan uit onafhankelijke content, gepersonaliseerde aanbiedingen en andere communitydiensten. Unilever is een van de grootste producenten van schoonheidsproducten ter wereld. Maar ook producten van andere leveranciers zullen op de site aan bod komen.
Unilever stelt kapitaal, sponsoring en andere promotieactiviteiten ter beschikking. iVillage hevelt haar 'Beauty Channel' en technologie over naar de nieuwe firma die in New York gevestigd wordt. Inkomsten worden verwacht uit reclame, sponsoring en de verkoop van schoonheidsproducten
Volgens Charles B. Strauss, president van de Unilever Home & Personal Care North America Business Unit, wordt 85% van de Unilever-producten gekocht door vrouwen. "Deze nieuwe onderneming bevordert de agressieve interactieve strategie van Unilever die begon met het opzetten van Interactive Brand Centers in Noord Amerika, Europa en Singapore en met onze allianties met belangrijke partners zoals AOL, Microsoft en Excite@Home."
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond