Deel dit artikel
-

Veilingsite eBay toont gezonde cijfers

Veilingsite eBay noteert voor het tweede kwartaal van dit jaar prima cijfers. De winst steeg met 159 procent, tot 13,2 miljoen dollar. De verkoop via de site bedroeg afgelopen kwartaal 97 miljoen dollar, een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Met deze cijfers bleef het bedrijf van CEO Meg Whitman de verwachtingen van analisten voor, wat een stijging van enkele procenten van het aandeel teweegbracht. Ook het aantal geregistreerde leden van de site steeg. Nu zijn het er 15,2 miljoen, tweehonderd procent meer dan een jaar eerder. Het kost eBay dertien dollar om een nieuwe abonnee te werven.

Met deze cijfers blijkt eBay een bedrijf te zijn dat de resultaten van een onderzoek van Harris Interactive en investeringsbank Piper Jaffray flink opkrikt. Zij becijferden dat Amerikaanse consumenten in het tweede kwartaal voor 18 procent meer spendeerden op consumentensites dan het voorgaande kwartaal. De veilingen kenden een stijging van 13 procent. Snelst groeiende sector is wederom de reisbranche; hier werd een stijging van twintig procent genoteerd.
De Amerikanen waren in het tweede kwartaal goed voor een besteding van 8,3 miljard dollar.

In het onderzoek komt eBay op de tweede plaats als het gaat om naamsbekendheid onder Internetters. 16 procent van de ondervraagden noemde het bedrijf als eerste, gevraagd naar Internetbedrijven. Bijna net zoveel ondervraagden kochten er wel eens. Bovenaan staat uiteraard Amazon, als eerste genoemd door bijna een kwart van de mensen. Dat veel dotcommers nog veel aan naamsbekendheid moeten doen, bleek uit de rest van de top: De derde en vierde plaats waren voor Yahoo en Priceline, daarna kwamen er geen sites die door meer dan twee procent van de respondenten genoemd werden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond