Deel dit artikel
-

Veritate verstevigt uitgeeftak met MailMedia

Johan van Mil, voormalig commercieel directeur van Business Nieuws, is een digitale uitgeverij begonnen. MailMedia BV wordt de nieuwe uitgever van de Sapenda.com nieuwsbrieven.

Sapenda.com was tot 15 september voor honderd procent in handen van Virtual Industries, het bedrijf van Sacha Prins, Jan Willem des Tombe en Kees Zegers. Johan van Mil heeft een belang van eenderde in e-mail nieuws- en informatiedienst Sapenda genomen.

MailMedia BV is voor tweederde eigendom van Veritate, het bedrijf voor e-mail marketingtechnologieën van Virtual Industries. In januari van dit jaar werden Sapenda en Veritate al samengevoegd. Het binnenhalen van Johan van Mil en de oprichting van MailMedia betekent een belangrijke versterking van de uitgeeftak van de combinatie.

Johan van Mil (31) was mede-oprichter van The Floor, de financiële website die in februari 2001 samenging met Business Nieuws Radio. Tot augustus was Van Mil commercieel directeur van Business Nieuws. Hij nam ontslag omdat zijn taak erop zat. "Ik heb een doorlooptijd van tweeënhalf jaar", verklaart hij zijn stap. Eind augustus wist Johan van Mil nog niet precies wat hij ging doen. "Het was een sprong in het diepe", erkent hij. Van Mil wilde iets met digitaal uitgeven doen en sloot zelfs PCM niet uit.

Gesprekken met een groot aantal partijen overtuigden Johan van Mil van de groeimogelijkheden in e-mail nieuwsbrieven. MailMedia wil met een centrale redactie en organisatie nieuwe nieuwsbrieven ontwikkelen en bestaande nieuwsbrieven overnemen. Sapenda is volgens Johan van Mil vanaf het begin winstgevend geweest. "Daarom heb ik een belang genomen", zegt hij. Het technologisch gerichte Veritate kan dankzij MailMedia Sapenda verder ontwikkelen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Terrance Rey

Internet en email zorgen ervoor dat iedereen met een computer, internet-aansluiting en een goed verhaal e-publisher kan worden. Naast de groeimogelijkheden in emailnieuwsbrieven en de mogelijkheden van email publishing tools is content productie een bepalende factoor in dit geheel. Nieuwe nieuwsbrieven ontwikkelen en uitgeven via een centrale organisatie en redactie is nog steeds een goed idee. Maar de kostenbeheersing blijft een belangrijk aspect. Een idee waar ik een tijdje mee speel is een ezine franchise formule. Een mogelijkheid om de redactiekosten laag te houden. De techniek is er in ieder geval wel. Content is king, but good copy is the castle. M.a.w. bruikbare en nuttige content die relevant is voor de doelgroep en de lezers is de sleutel om succes te behalen met zulke initiatieven. Succes Sapenda. Moet lukken, voldoende goede schrijvers op de markt om een goede mix van content en commercie in emailnieuwsbrieven te realiseren.

Geeza

Waarom goede schrijvers als je content managment systemen alle koppen laat afschuimen? Betreffende de stap voor overname van Sapenda vind ik vreemd; wel slim van de oprichters om alsnog aandeelhouder te blijven zonder risico. Sapenda is al een tijd commercieel opgedroogd, dus er zal wel aan DM-mailing begonnen worden door Sapenda. N'est Pas? Verder een prima nieuwsbrief, maar de oplage is misschien iets te veel (3 edities per dag naar 30.000 dezelfde personen?).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond