Verlies voor TomTom, maar diensten trekken aan

Navigatiebedrijf TomTom boekte in het laatste kwartaal een onverwachts nettoverlies van 2 miljoen euro. Toch lijken diensten voor meer omzet te zorgen.
De omzet van het Nederlandse bedrijf daalde in het afgelopen kwartaal met 12 procent tot 233 miljoen euro, deels door een krimpende markt voor navigatiekastjes. In Europa verkocht TomTom 2 miljoen kastjes, tegenover 2,4 miljoen een jaar ervoor. De consumentenmarkt biedt weinig perspectieven meer.
Wel zorgen diensten voor meer inkomsten, net als bedrijfsoplossingen.
TomTom verlengde in het afgelopen kwartaal zijn samenwerking met Renault voor de levering van R-Link en Samsung maakte bekend dat het TomTom-kaarten voor zijn Wave3-smartphone gaat gebruiken. Ook was er een eerste overeenkomst van Qoros Auto in China voor verkeersgegevens.
TomTom handhaaft de verwachtingen voor 2012 van een winst per aandeel van 0,35 euro en een omzet van ongeveer 1,1 miljard euro.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond