Deel dit artikel
-

Veronica Magazine test app op interactieve tv

Veronica Magazine onderzoekt hoe zijn iPad-applicatie kan worden ingezet als primaire afstandsbediening voor televisie.

Daartoe houdt het met een kabelbedrijf in het oosten van het land een proef. De iPad-software is zo omgewerkt, dat abonnees van de kabelaar hun eigen afstandsbediening kunnen weggooien. De Veronica-app neemt die functie over. Manager Digitaal Bart de Wijs zegt niet in welk gebied en met welk kabelbedrijf hij samenwerkt.

De samenwerking betreft vooralsnog een proef om de technische grenzen van de app te onderzoeken. De uitgebreide, sociaal georiënteerde tv-gids werd in vijf weken honderdduizend keer gedownload naar iPads iOS- en Androidtoestellen. De test op tv moet laten zien hoe kijkers de app gaan gebruiken als ze hem op een groot scherm kunnen gebruiken.

Concreet houdt het in, dat de kleine kijkersgroep hun abonneegegevens op de app invoeren. Vervolgens kunnen ze de programmagegevens op de Apple-tablet gebruiken om te kiezen welk programma op welke zender ze willen zien.

Gebruikers van de app laten weten met Likes in Facebook en beoordelingen in de gids zelf welke programma’s hen interesseren. Die informatie gebruikt Veronica Magazine vervolgens om een gepersonaliseerde programmagids te presenteren.

In de ontwikkeling van zijn software werkt de uitgeverij samen met het Engelse technologiebedrijf Redbee.

Update (020512): Commercieel manager Bart Zoetmulder vult aan: “De oude applicatie is nog steeds in gebruik. Die werd een half miljoen keer gedownloads. We wijzen de gebruikers daarvan nog niet actief op de nieuwe app.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond