Deel dit artikel
-

“Versatel erg ambitieus met doel 100.000 abonnees”

Versatel gaat het heel moeilijk krijgen bij het werven van de 100.000 abonnees van ADSL2+ voor het einde van het jaar. Dat concludeert Telecompaper-analist Dirk Bout. Weliswaar heeft Versatel de zogenaamde first mover advantage dat het een van de eersten is met ADL2+ en heeft het een aantal aantrekkelijke features zoals live voetbal, toch ontbreekt het Versatel aan veel ervaring op de consumentenmarkt, zoals KPN die bijvoorbeeld wel heeft.

Het gevaar op een valse start voor Versatel is zeker aanwezig, stelt Bout. De Telecompaper-analist vindt bovendien de propositie die Versatel biedt met ADSL2+ veel te ingewikkeld voor de doelgroep waarop Versatel mikt.

Verder denkt Bout dat Versatel enorm onder druk staat om op hele korte termijn met goede resultaten te komen. Een van de zaken die Bout verder een teken aan de wand noemt is dat Versatel er maar net in geslaagd is om 1.000 abonnees te werven voor ADSL in het eerste kwartaal. Dat vindt de analist van Telecompaper niet veel. Het management van Versatel, dat zelf ook teleurgesteld is over het lage groeicijfer, wijt dat volgens de analist zelf deels aan de 'rebranding'-operatie van 'Zon' naar Versatel.

Toch ligt Versatel volgens Bout op schema met de later dit jaar geplande introductie van ADSL2+. Wat Bout een risico noemt voor een succesvolle introductie, is dat Versatel nu 'overname-gesprekken' voert met Belgacom. De focus komt daardoor minder op de introductie te liggen en dat terwijl het management eigenlijk alleen maar daar mee bezig zou moeten zijn.

Wel stelt Bout dat Versatel hard bezig is zich van een gewone telecomspeler te transformeren tot een entertainment- en communicatiediensten-bedrijf. Wat Bout betreft moet Versatel alle zeilen bijzetten om het doel van 100.000 abonnees voor ADSL2+ nog voor het einde van dit jaar te halen. Marketinginspanningen zullen daar een belangrijke bijdrage aan moeten leveren.

Ook zou Versatel ervoor moeten zorgen dat bestaande adsl-klanten van het bedrijf voor een upgrade kiezen naar ADSL2+. Uitgaande van een groei van 20 procent van het aantal ADSL2+ klanten per kwartaal zou Versatel 57.000 van de huidige ADSL-klanten moeten upgraden naar ADSL2+. Of dit zeer optimistische scenario gaat lukken, is echter nog maar zeer de vraag. In een veel pessimitischer scenario zou Versatel er in slagen om naar 12,500 abonnees te werven voor het einde van het jaar, aldus Telecompaper.

Deel dit bericht

2 Reacties

S Dram

Als een van de 167.000 ADSL klanten van Versatel heb ik tot nu toe nog geen Voetbal ADSL abonnemnet van 39,95 euro ontvangen. Ik heb een Business-all-in abonnement, een soort SoHo abonnement. Ik heb daarom maar zelf informatie gevraagd over omzetting, want die snelle lijn zie ik wel zitten (voetbal interesseert me niet). Absolute paniek tussen de afdelingen Zakelijk en Consumenten 10 eurocent per minuut). Verder zijn er technische problemen ivm het omzetten van ISDN naar analoog. Een oplossing hebben ze nog niet. Eerste marketing les: gebruik je huidige klanten als reclamemakers.

donar

Die contracten zijn helemaal niet wat hun reklame uitingen suggereren. Kijk hier mijn contract:  http://www.donar.com/versatel  Je krijgt maar 4mbit internet en het gaat daarna 49,95 euro kosten! Je mag ook maar de wedstrijden zien van 1 club. Ik blijf liever bij mijn provider die niet van dit soort fratsen heeft (XS4ALL). 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond