Deel dit artikel
-

Virtueel reclamebureau wil ècht virtueel worden

Enkele maanden geleden ging een nieuw bureau van start, volledig online en zonder creatieven, account-directors en ander reclamepersoneel. Qineboko.nl is een virtueel reclamebureau dat volledig drijft op de inzet van onbekend creatief talent in Nederland. Zij kunnen meedoen met een van de opdrachten die adverteerders op de site plaatsen, zoals de organisatie van een evenement. Degene van wie het idee uitgevoerd wordt krijgt de vooraf beloofde gage, maximaal tienduizend gulden. Een schijntje van hetgeen er normaal gesproken in de reclamewereld gefactureerd wordt. Opdrachtgevers waren tot op heden onder meer LetsBuyIt.com , Unox , Zonnatura en Autobytel .

Werkt het? Jan Has, verantwoordelijke bij Qineboko.nl: "We zijn tevreden over de inzendingen. Ik denk dat er zeker ideeën uitgevoerd gaan worden." Een maand na de start had Qineboko.nl achtduizend bezoekers op de site gehad, schreven 700 mensen zich in als 'medewerker' van het bureau en kwamen 350 mensen met een campagnevoorstel. Geen slechte score, aldus Has. " Qineboko.nl is ook een proef", zegt hij. "We willen ook kijken hoe we dit concept straks kunnen omvormen tot een echt virtueel reclamebureau."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond