Deel dit artikel
-

VNU vindt koper voor Tutch

Uitgeefconcern VNU zal binnenkort zijn portal voor mobiel internet Tutch overdragen aan een groep investeerders onder aanvoering van Luc Maas, voormalig commercieel directeur bij KPN Mobile. De diensten en de merknaam Tutch gaan door onder de nieuwe naam Tutch Mobile Media.

Voor de 40.000 abonnees van Tutch verandert er voorlopig weinig. Bestaande diensten blijven ongewijzigd en ook de website tutch.nl blijft behouden. De kersverse directeur Luc Maas heeft echter grote plannen voor de nabije toekomst. "Het bestaande wapmenu houden we in de lucht, maar ik heb een groter plan om Tutch uit te bouwen tot een belangrijke brand voor mobile-centered content. De belangrijkste web use is nu nog steeds sms, maar ik heb een sluitende case in ontwikkeling voor wap-diensten. Je hoort vaak dat wap dood is, maar voor je het weet is het weer alive en kicking. Alleen al omdat er heel veel wap-toestellen worden verkocht. Het probleem is nu dat de diensten niet aansluiten op de wensen van klanten."

Voormalig algemeen directeur Thomas Snijder vindt in een reactie dat Tutch "in uitstekende handen" is gekomen. "Luc Maas kent de mobiele markt heel goed. Ik verwacht dat hij een goed kans maakt om in de toekomst de juiste partners aan te trekken".

Tutch stond al sinds juli in de etalage. Volgens Snijder lag een combinatie van factoren hieraan ten grondslag. "Het is vooral een strategische beslissing geweest om Tutch te verkopen. VNU beweegt zich weg van consumentenactiviteiten en richt zich meer op de zakelijke informatiemarkt. Daarnaast was ons gebleken dat op lange termijn het mobiele internet zich trager zou ontwikkelen dan verwacht." Berichten dat Tutch niet rendabel was, veegt Snijder van tafel. "Tutch heeft al zijn targets overschreden. Wij zijn er binnen korte tijd in geslaagd om de grootste onafhankelijke portal neer te zetten".

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond