Vodafone breidt eigen winkels uit, sluit BelCompany filialen

Het aantal winkels van telecomketen BelCompany wordt teruggebracht van 165 naar 118 vestigingen in 2015. Dat heeft het moederbedrijf Vodafone besloten. De Ondernemingsraad van Vodafone Retail is akkoord met de plannen.
Vodafone wil meer winkels onder de eigen naam openen. Dat zijn er nu 99, maar dat moeten er uiteindelijk 119 worden. Zeker twintig filialen van BelCompany worden omgebouwd tot Vodafone-winkels. Het telecombedrijf gaat boventallige winkelmedewerkers herplaatsen naar andere winkels, maar een aantal vestigingen gaat definitief dicht.
Het BelCompany-merk blijft verder deel uitmaken van het Vodafone-winkelnetwerk. Daarnaast komt er meer nadruk te liggen op dienstverlening, omdat klanten begeleiding willen bij de aankoop van smartphones, tablets, apps en mobiel internet.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Bas van der Veeken
Vaak zitten ze toch binnen 50 meter van elkaar. Dus zeker geen onverstandige keuze.
Erna Matroos
Dit was toch te verwachten? Toen ze al die BelCompany winkels overnamen wist je dat ze inderdaad soms 50 meter naast elkaar zitten. In sommige steden zitten er soms 5-6 telecomzaken naast elkaar. Of zo goed als….
adam young
waarom zou Vodafoon zoveel moeite doen om alleen de naam op de winkel te veranderen? iedereen weet toch al dat Belcompany en Vodafoon van het zelfde moederbedrijf zijn.
Kan iemand deze vraag beantwoorden