Deel dit artikel
-

VrouwOnline trekt 500.000 bezoeksters per maand

Het Nederlandse vrouwenportal VrouwOnline trekt 500.000 bezoeksters en meer dan 2 miljoen pageviews per maand volgens uitgever VNU. Het nieuwe onderdeel BeautyOnline moet gaan zorgen voor nog meer verkeer. Verschillende onderzoeken laten een stijging zien in het aantal vrouwelijke internetters.

Vandaag wordt de site BeautyOnline gelanceerd. Een themasite voor advies, tips, trends, nieuwtjes en links naar verkopers van lichaamsverzorgingsproducten. BeautyOnline heeft een team van experts op het gebied van persoonlijke verzorging, die te raadplegen zijn door bezoekers.

Het VrouwOnline netwerk bestaat uit meerdere themasites, waar onder meer koken, werken en de vrouwenbladen van uitgever VNU centraal staan. VNU richt zich hiermee op vrouwen in de leeftijd van 21 tot en met 49 jaar. Met de uitbreiding van de portal verwacht VrouwOnline tegen het einde van dit jaar 750.000 bezoekers en 5 miljoen pageviews per maand te realiseren.

Recente onderzoeken steunen het beeld dat vrouwen een potentieel grote doelgroep zijn. Interview-NSS becijferde dat de Internetpopulatie inmiddels voor meer dan 40% uit vrouwen bestaat.

In de Verenigde Staten liggen de aantallen vooralsnog een stuk hoger. Volgens een onderzoek van PeopleSupport zijn de meeste heavy shoppers van het vrouwelijk geslacht: maar liefst 63 procent schuimt het Internet meer dan eens per week af op koopjes. Bijna eenderde van deze vrouwen heeft een inkomen van meer dan 75000 dollar per jaar, aldus PeopleSupport. Nieuwelingen op het Internet, studenten, minderheden en huishoudens zonder kinderen kopen volgens PeopleSupport bijna niet op het Net.

Deel dit bericht

8 Reacties

Henk Jansen

Wat ik mij afvraag is hoe je met 500.000 bezoeksters maar tot 2 mln pageviews komt. Dat impliceert 4 pagina's per bezoekster per maand dat is wel heel heel erg weinig (en commercieel niet interessant maar dat terzijde). Bedoelt men niet bezoeksessies?! en wordt het niet eens tijd dat we hier helderheid over krijgen in Nederland…

Chris de Cler

Persoonlijk vindt ik het een goede zaak voor vrouwen om Internet/online gebeuren te gaan onderzoeken en te kijken wat hun mogelijkheden zijn omdat ook voor hun een toekomst is weg gelegd in het Internet gebeuren of E-Commerce.Dat is goed te merken aan de vrouwen in onze omgeving, zeker daar waar ook een gelijke behandeling in de beloning sfeer ligt met dezelfde mogelijkheden.Je kunt namelijk zelf bepalen welk stuk je van de taart in de toekomst wil, en zelf bepalen hoe die toekomst eruit ziet.Kijk verder dan je neus lang is want er zijn fantastische mogelijkheden in de private franchise en E-Commerce plus, grijp je kans en veel succes.

Monique de Rijk

Waar lullen bovenstaande mannen nou allemaal over?! Kan er niet normaal op dit artikel worden gereageerd, of is dat ook al te moeilijk voor het andere geslacht?!?!

Fleur

beste chris, Top jouw advies! wat fijn dat er mannen zijn die ons stimuleren om ons ook te gaan verdiepen in het Internetgebeuren. De mannen in mijn omgeving denken dat vrouwen alleen maar koffie kunnen zetten.Ik ben gek op taart maar ik word er wel dik van.Franchise wat is dat? een soort cheescake?

Jeffrey Leichel

Heerlijk dames, ik zie uw tenen nog nagloeien en bedankt voor een fantastisch idee. http://www.venus&mars.com. Een portal waar vrouwen en mannen het tegen elkaar opnemen over hot internet issues (VNU, u kunt mij voor de verdere uitwerking van dit idee gerust mailen). Vanuit de portal natuurlijk content voor de vrouw (aan de linkerzijde) en voor de man (aan de rechterzijde, of andersom natuurlijk). Dat zal niet alleen interessante statistieken opleveren maar vast ook hele interessante discussies, waarom mannen geen bal snappen van internetcommunicatie op vrouwgroepen en vrouwen geen biet snappen van internetcommunicatie op mangroepen. En zeg nu zelf een duo aanbieding "autoweek/libelle" op deze portal is best leuk. Leve de synergie, ook tussen man en vrouw!

Andre van Brussel

Portaal trekt 500.000 BEZOEKSTERS per maand en 2 M pageviews. Ben het eens dat we helderheid moeten geven over definities en op basis waarvan we het meten. Maar aangenomen dat het geen sessies of hits zijn maar echte pageviews: de gebruiker zapt wel erg snel weg i.p.v. dat er uitgebreid wordt gegrasduind. Bij een nieuwssite is effe snel checken normaal en is de factor pageviews-bezoeker laag. Eentje die over het hoofd wordt gezien is dat we het hier over bezoeksters hebben. Het betreft hier m.i. een wel erg snel gedane aanname, ik bedoel maar in deze moderne maatschappij: hoeveel mannen lezen niet de Elle, Vogue of Cosmo. Hoeveel mannen zijn er inmiddels die ook (gedeeltelijk) thuisblijven om het huishouden c.q. gezin op zich te nemen ? Hoeveel van de bezoekers komen op de site binnen op basis van een zoekopdracht (en zappen dan meteen weg omdat het bij nader inzien toch niet voor hen bedoeld was)? En hoeveel mannen komen niet op de site uit omdat ze verassend voor vrouw, vriendin of zus willen zijn en inspiratie nodig hebben. En hoeveel mannen komen niet op de site om zich in discussiefora te mengen waarbij ze als identiteit een vrouw kiezen ? Ik geef onmiddellijk toe: ik heb de site niet eens bezocht. Maar in de oude economie wordt er betaald en abonneegegevens geregistreerd voor deze bladen en is de aanname eerder gerechtvaardigd dan in de nieuwe economie waarin het gebruik gratis en anoniem is. Ik geloof ook dat de uitgever de site heeft gepositioneerd voor een beoogde communitie, maar ik vraag me sterk af dit ook de werkelijkheid wordt. Want vanuit een nieuwe economie benaderd is nou net de essentie dat je nieuwe onverwachte communities aanboort, en er dan vervolgens snel op in speelt. Want anders kan ik op basis van stereotyperingen ook nog wel vaststellen dat een vrouwgerichte-site meer email- en discussiefuncties moet bevatten omdat ze langere telefoongesprekken hebben, en meer sfeerbeelden moet bevatten om een goed gevoel op te roepen. En natuurlijk moet een artikel niet feitelijk zijn maar meningsvormend met de mogelijkheid om de meningen van andere (model)vrouwen in te zien. Maar dat zijn maar stereotypes. Dat vrouwen een gelijkwaardige doelgroep vormen op internet staat feitelijk vast, om met Doctors van Leeuwen te spreken: Dat spreekt vanzelf.

NetGate Team (bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een vrouw))

Jeffrey, ontzettend goed concept, laten we samen kapitaal zoeken en wij kunnen die site voor je bouwen! groetjes, 29 men and a little lady

Anne Jongeling

Vreemde reacties. In mijn directe omgeving waar iedereen met internet werkt of te maken heeft, zijn vrouwen net zo geslachtloos als mannen. Sterker nog: op dit soort separatistische prietpraat wordt met een gniffel gereageerd, met opgetrokken wenkbrauwen of gewoonweg helemaal niet. Het enige wat telt is wat je doet en je ideeen. Ongeacht bij wie ze vandaan komen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond