Deel dit artikel
-

Wall Street uitgekeken op adtech

Wall Street lijkt uitgekeken op adtech-fondsen. Er waren zeven beursgangen tussen juni 2013 en juli 2014, oftewel 6 procent van alle tech IPO’s in die periode, maar sindsdien is het opvallend stil gebleven.

De reden is dat vier van de genoemde zeven beursgenoteerde bedrijven slecht presteren op de beurs, soms ver onder hun openingskoers. Tremor Video bijvoorbeeld begon met 10 dollar per aandeel, en noteert nu nog maar 2 dollar.

Begin februari was er eindelijk weer een adtechbedrijf dat een beursgang heeft aangekondigd: het in marketing automation gespecialiseerde MaxPoint Interactive.

Toch wordt er nog altijd flink wat geld in adtechbedrijven gepompt, volgens cijfers van Luma Partners. 82 bedrijven kregen financiering in 2014, tegen 52 een jaar eerder. Toch wordt er steeds minder betaald voor adtechbedrijven, zo’n 42 procent minder. Yahoo’s overname van BrightRoll voor 640 miljoen dollar of de acquisitie van LiveRail door Facebook zijn uitzonderingen.

Volgens Tim Verderhook, CEO van adtechbedrijf Viant, is het grootste probleem dat beleggers niet veel begrijpen van de markt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond