Deel dit artikel
-

Winst en 7000 klanten voor AlbumPrinter.com

update Het bedrijf AlbumPrinter.com, dat in mei dit jaar in Nederland van start ging, meldt dat het inmiddels winstgevend is. Via AlbumPrinter.com is het mogelijk om digitale foto's te laten printen in een foto-album. Tot op heden is er zevenduizend maal een klant bediend, zegt initiatiefnemer Hans Veldhuizen.

AlbumPrinter.com is een idee van Hans Veldhuizen, oprichter van NedStat en investeerder in diverse internetbedrijven (via Indictis BV). Veldhuizen is meerderheidsaandeelhouder in AlbumPrinter.com, de overige investeerders zijn de ontwikkelaars van de software en drie informal investors.

AlbumPrinter.com heeft nauwelijks kosten, het houdt zich alleen bezig met de ontwikkeling van de software en het verkopen van de licentie op deze software. Veldhuizen meldt dat er met meerdere drukkerijen in Europa, waaronder Frankrijk, wordt gesproken over de introductie van AlbumPrinter.com op deze markten.

In Nederland drukt Ted-Gigaprint uit Almere onder licentie de foto-albums. Via de site is software beschikbaar waarmee klanten hun album kunnen samenstellen en via AlbumPrinter.com naar de drukkerij in Almere kunnen sturen. Deze software is inmiddels 20 duizend maal gedownload, inmiddels is er een nieuwe versie verschenen die ook al enkele duizenden malen is gedownload.

De goedkoopste variant van het door AlbumPrinter.com geleverde album ('fotoboekje') kost 15,95 euro (inclusief verzendkosten), een bedrag dat online afgerekend wordt via Bibit. Luxere versies van het album zijn beschikbaar in prijs variërend van 35,95 euro tot 52,95 euro. Verder verkoop AlbumPrinter.com ook kalenders, deze kosten 18,50 euro per stuk.

Veldhuizen wil niet zeggen hoeveel omzet en winst AlbumPrinter.com tot op heden heeft gedraaid. Wel meldt hij dat "ongeveer 75 procent" van de bestellingen bestond uit het goedkoopste model foto-album. Tot op heden is er zevenduizend maal een klant bediend, aldus Veldhuizen, waarmee de omzet sinds de start minimaal 116.112 euro bedraagt en maximaal 176.399 euro.

"Binnen twee weken na de start was er winst", zegt Veldhuizen, wat volgens hem mede te danken is aan de "virtuele opzet" van het bedrijf, dat door een management team op Curaçao (tevens investeerders) geleid wordt. "De resultaten zijn ver boven verwachting", zegt Veldhuizen. "Eind dit jaar verwachten we 30 duizend klanten te hebben, wat goed moet zijn voor 100 duizend bestellingen."

Naschrift:
De berekening over de omzet is aangepast. Een goedkoper product (de kalender) was over het hoofd gezien. Ook liet Veldhuizen weten dat hij met zevenduizend bestellingen doelde op het totale aantal geplaatste orders tot op heden, een periode die iets langer is dan het eerste kwartaal na de start waarover eerst gesproken werd in het artikel.

Deel dit bericht

23 Reacties

Karin Voorn

Anderhalve week geleden heb ik voor het eerst iets besteld bij Album Printer. Een kalender met foto's van de familie speciaal voor mijn moeder die zondag 65 wordt. Helaas is deze vandaag nog niet binnen. Volgens iemand van Album Printer eerst keer door de zomerdrukte, een latere reden was dat het binden van de kalender niet goed gegaan was. De kalender was inmiddels gedrukt en stond op de planning of afgelopen vrijdag of a.s. maandag verstuurd geworden. Dat is dus waarschijnlijk maandag geworden. Dan heb ik hem dinsdag of woensdag en dan zijn er dus 2 weken verstreken sinds de bestelling. Heel jammer, want ik vond het een origineel kado, zeker omdat bijna alle mensen die op de foto's stonden er ook zouden zijn. Met de kans dat er een aantal mensen de kalender ook zouden willen hebben. Ik ben heel erg teleurgesteld in Album Printer.

Jan Waterman

Ik heb een week geleden een compleet album a 35,95(vierkant+dubbelzijdig) besteld bij Album Print. Ik kreeg netjes een e-mail met de updates mbt mijn bestelling. Gisteren kreeg ik een e-mail dat mijn bestelling is verzonden. Vandaag kreeg ik hem netjes thuis afgeleverd. Dit alles binnen 8 werkdagen. Ik moet wel aangeven dat de betaling via een overschrijving heeft plaatsgevonden. De betalingen gaan via BBit en automatische incasso duurt soms meer dan een week om te checken/uit te voeren. Na 2 dagen kreeg ik netjes de melding van Album Print dat het geld binnen was en de bestelling naar de drukker was gegaan. Kwaliteit is het zelfde als het afdrukken bij een Hema, Kruidvat enz. Ik heb wel de laatste software versie gebruikt.

Anny Vollebregt

Een collega had bij Albumprinter zijn vakantiefoto's laten afdrukken. Hij was in Noorwegen geweest. Helaas waren de foto's een beetje flets uitgevallen. De afgedrukte foto's bij de fotograaf waren van betere kwalitiet.Dus heb ik de foto's meer contrast gegeven en aangescherpt.Het resultaat is zeer goed: een mooi fotoboekje met mooie duidelijke foto's. Ik was tenminste verrast van het goede resultaat (je moet dus zelf de foto's scherper aanleveren).De betaling via internet en de aflevering zijn uitstekend. Ik weet zeker dat ik vaker dit soort (vakantie)-fotoboekjes laat afdrukken. Het papier is van goede kwaliteit en het resultaat mag er zijn.

Marc

Het concept is niet nieuw. Apple heeft deze optie al een hele tijd in het programma iPhoto zitten. Het nadeel hiervan is dat Apple hiermee alleen de amerikaanse markt bedient. De foto-albums zijn wel mooier (wat moderner). Ik hoopte dat Apple de dienst ook hier zou introduceren maar helaas. Ik denk zeker dat het een gat in de markt is, vandaar verwacht ik het ook nog wel eens te gaan gebruiken (als het beschikbaar word voor Apple). Tegen die tijd verwacht ik ook dat er wel wat meer keuze aan albums is, er zijn nog zoveel mogelijkheden om dit uit te bouwen. Misschien is het een idee om met Apple in overleg te gaan en de afhandeling van iPhoto in Europa op te starten.

Koen de Graaff

Wat ik mij nu al een tijdje afvraag is waarom dat de oprichters van Albumprinter besloten hebben om de pers te zoeken met dit bericht. Als je als first mover in Nederland met een dergelijk concept begint wil je eigenlijk niet andere partijen op weg helpen. Dus mijn eerste vraag is: waarom vertel je aan je concurrenten dat het een 'gouden concept' is, zeker zo kort na de opstart? Er moet dus een andere reden zijn waarom Albumprinter het risico neemt van 'vervroegde' concurrentie. Ik kan 3 redenen verzinnen:- de heren oprichters van Albumprinter willen het concept weer snel van de hand doen (earn out)- men wil gaan internationaliseren en de positieve PR daar omheen kan gebruikt worden om verdere financiering te waarborgen;- Album printer heeft gratis publiciteit nodig om awareness te krijgen bij een grotere doelgroep (hetgeen betekent dat ze dus niet op schema liggen) Koen

Kasper Katje

Wanneer men bij AlbumPrinter net zo snel en zakelijk contact zocht en onderhield met haar leadgenerators als met de pers dan was ik een gelukkig mens.

Joop van der Hoorn

Bijna vier weken zit ik nu te wachten wanneer mijn bestelling (twee albums bet.dat.11-9)de status krijgen dat ze op de post zijn gegaan.Deze albums waren bestemd als verjaardagsgeschenk voor mijn kleinzoon datum 29september.Nu geef ik ze maar met sinterklaas.Hopelijk zijn de albums dan bezorgd.jammer, het had zo leuk kunnen zijn.

Karin Voorn

Naar aanleiding van de trage afhandeling van mijn eerst (en laatste!!) bestelling, werd mij gegarandeerd dat het bedrag van de bestelling (18,50) op 1 september zou worden teruggestord. Inmiddels is het 2 november en het bedrag is nog niet binnen. Volgens hun omdat het verwerken even duurt. Ja even oke…maar niet 2 maanden! Maar ik had het eigenlijk kunnen verwachten, nadat de bestelling ook zolang duurde. Toegeven….het prodrukt zelf was hartstikke leuk. Maar de afhandeling is verschrikkelijk. En dat is voor mij een belangrijke reden om hier nooit meer wat te bestellen.

Kasper Katje

Triest en spijtig om te horen dat men net zo slordig met haar gewone als zakelijke klanten omgaat.daar valt dus menig leuke verrassing/verjaardagscadeautje in duigen. Wij wachten nu al 4 maanden op verwerking en afrekening van 230 leads. Het gaat niet om een reuze bedrag maar wel om het principe.

Leonard Schweers

Ik heb een week geleden een soortgelijk fotoalbum bij albumprinter.com's concurrent besteld, namelijk http://www.albumservice.nl en ik ben zeer tevreden over de service en het resultaat.Het album kwam binnen 5 dagen binnen en de kwaliteit is zeer goed. Ik had nog een aantal onontwikkelde digitale foto's op mijn computer staan en na het zien van een proefexemplaar heb ik besloten daaruit ook een album samen te stellen. De bediening is simpel en doeltreffend en het was niet moeilijk om de bestelling te plaatsen (in mijn geval, via creditcard). Ik heb dan ook een positieve ervaring met albumservice.nl en zal in de toekomst nog wel n's een album bij ze bestellen.

Kasper Katje

From: info@sequentes.nl [mailto:info@sequentes.nl] Sent: Monday, January 19, 2004 10:01 AMTo: info@albumservice.nlSubject: Geef t door geef t door!Importance: High Er zijn van die sites die zo simpel en briljant zijn dat je je afvraagt waarom ze er niet eerder waren. Dit is er zo een.  http://www.albumservice.nl  Ab PS  Ze hebben een leuke actie: "Mail dit bericht door aan 25 mensen uit je adresboek die een digitale camera hebben (wie niet tegenwoordig?) en zet in je cc of je bcchet adres van Albumservice. info@albumservice.nl De afzenders van de eerste 100 binnengekomen mailtjes met 25 vrienden in de cc krijgen een gratis foto album. Doen!" —————–Jullie zijn je free publicity/spam campagne goed van start gegaan Leonard. Je reeactie lijkt haast spontaan….succes verder.

dennis

Waarom krijg ik nou het idee dat de laatste 6 reacties allemaal van dezelfde persoon zijn??? 🙂

Appie Bonis Ontwerp en Fotografi

Over de kwaliteit van Albumprinter niets dan lof, MAAR! de grootste ergernis is: geen persoonlijk contact met iemand van Albumprinter mogelijk. Altijd moet alles via die vervelende mail.Omdat ik beroepsmatig steeds meer gebruik ga maken van Albumprinter hoop dat daar snelverandering in komt.

Ren

Helaas is mijn ervaring met Albumprinter.com niet echt super. Mijn bestelling van 13 albums waarin een salesmeeting in Lapland is vastgelegd laat nu al 6 weken op zich wachten. In eerste instantie kon er niet geheel volgens specificatie geleverd worden, maar het alternatief wat aangeboden werdt was ook acceptabel. Van de 13 bestelde albums ontving is er echter maar 4. Na menige emails (want telefonisch zijn ze gewoon niet bereikbaar) kreeg ik op een gegeven moment toch een mailtje met daarin de verontschuldigigen dat er een fout was opgetreden in de software en werdt mij gevraagd het album nogmaals te uploaden. Na dat gedaan te hebben bleef het wederom lang stil vanaf de kant van Albumprinter.com. Wetende dat de betaling van een kleine 250 euri al midden december voldaan was, zit ik nu 22 januari nog steeds te wachten op de resterende 9 exemplaren. Emails naar noch de afdeling klantenservice, noch de afdeling orderafwikkeling worden niet beantwoord. Op zich kan het altijd gebeuren dat een order niet binnen de gestelde termijn kan worden uitgelevrd om wat voor (technische) redenen dan ook. Wat me erg zwaar tegenvalt van Albumprinter.com is dat ze geen moeite nemen een persoonlijk bericht terug te koppelen, hetzij per mail, hetzij per telefoon. Als er een email gestuurd wordt, is het een standaard reply mailtje. Om GEK van te worden!!!! We gaan nu de zowat de 7e week in nadat de eerste bestelling geplaatst is, en nog steeds hoop ik dat alles op zeer korte termijn naar behoren wordt agewikkeld. Blijf toch postitief ingesteld zullen we maar zeggen……..

Rob

Mij zien ze bij Albumprinter.com niet meer terug als klant. Wanneer je niet binnen 5 dagen kan leveren moet je dat ook niet beloven, nu ga ik niet meteen mailen als ik het album niet binnen 5 dagen heb, maar ik wacht nu al meer dan 3 weken op een simpel albumpje van 41 pagina's. Op de e-mails wordt niet gereageerd wat ik een zeer slechte zaak vind!Gelukkig is de betaling via een credit card gegaan, dus krijg ik deze wel terug, maar ik moet eerst proberen bij albumprinter.com mijn geld terug te halen. Wanneer dit niet lukt zal ik zeker een aanklacht indienen wegens oplichting!!

Henny Cardol

Ik kan me voorstellen dat zij winst maken. Die 7000 klanten zullen er nu hopelijk niet veel meer worden. De service van Albumprinter is de laatste maanden abominabel. Ze leveren niet, reageren niet op klachten, maar innen wel geld.Diverse gedupeerde klanten zijn mij al voorgegaan.

Laurain

En ik sluit me hier volledig bij aan. Zielig voor TNT-post dat ze die naam met zich meedragen! Ze willen voor mij gaan zoeken, aangezien ze NU ineens gaan vertellen dat mijn album de 23ste al verzonden is?! Maar helaas is vermist?! dit is een cadeau voor mijn vriend voor ons half jaar samenzijn,… Echt verschrikkelijk SUF en A-proffessioneel gedrag!!!! (stomme standaard reply niet 1 telefoontje)

Sanne Peeters

Ik heb nu al 3 albums bij AlbumPrinter besteld en heb niets dan lof over de klantenservice en de kwaliteit. Mij maakt het niet zoveel uit dat het nu 10 dagen duur ipv 5 met de grote zomerdrukte; dat weet je op voorhand wel een beetje denk ik. Alleszins vind ik dat je slim genoeg moet zijn om er rekening mee te houden. AlbumPrinter houdt mij van alles op de hoogte: betaling, levering,… Ik ben er zeer tevreden over!

Femmy

Ik zou wel willen weten of album printer met een actie van Page in zee is gegaan. als dit zo is dan ben ik ook mijn geld kwijt. Er was steeds iets mis met de verzending van de foto's en ondertussen is er een maand voorbij gegaan en de actie is afgelopen en geen verjaardags kalender maar het geld is ook spoorloos en ik kan nergens met niemand contact krijgen hoe of wat.

Jan

Ik ontving onlangs een kortingsbon van 5 euro. Album samengesteld (uurtje werk) en op het moment dat ik wil bestellen krijg ik de melding dat de bon niet geldig was. Via Livechat contact gehad met een medewerker. Deze beweerde dat op de bon stond dat de actie liep tot 16 april. Op mijn bon stond toch echt 30 april! Haar reactie: ""Nee meneer, op de bon staat echt 16 april"… Nou ja, ik weet dat ik binnenkort een bril nodig heb maar dit kon ik toch echt nog wel lezen. Leuke actie, zo'n kortingsactie. Gezien de tidj die ik met samenstellen bezig was heb ik de bestelling wel geplaatst maar het is wel de laatste keer dat ik iets bij albumprinter bestel!

jos

het woord service kent albumprinter niet. ik wacht inmiddels 23 dagen op een album en steeds wordt beloofd dat binnen enkele dagen verstuurd wordt.het geld hebben ze natuurlijk wel meteen binnen gehaald. En dit is mijn eerste ervaring met hun, tevens de laatste.De manier waarop ze antwoord geven is triest. Je mag toch weten waar je aan toe bent. Ik probeer al dagen om iemand telefonisch te spreken, maar dat lukt niet.

paul

Van mijn kant helaas ook een hele negatieve ervaring met dit bedrijf. Na 20 dagen nog geen trouwalbum. Na enkele keren contact gezocht te hebben; ook geen antwoord! Een beetje jammer dat zij geen klantenservice hebben in geval van verkeerde/slechte/te late levering. De enige manier om met hun te communiceren is via een contactformulier via albumprinter.com In geval van een negatieve situatie wordt hier vanuit hun kant niet op gereageerd. Erg flauw en frustrerend gezien ze ook geen telefoonnummer hebben. Het is toch zeer slecht om mensen voor wie een album vaak een emotioneel moment is zo slecht te behandelen. Totaal geen begrip voor je klant op deze manier.

Maik

Ik heb helaas nu ook slechte ervaring met Albumprinter.Fotoboek op 29 augustus besteld en betaald met creditcard. Direct mail dat upload goed is gegaan en betaling ontvangen is.8 september krijg ik mail dat het boek niet door de kwaliteits controle is gekomen en opnieuw gedrukt wordt.10 september voor het eerst gemaild…. geen reactie.De week daarop diverse malen gemaild en uiteindelijk mailtje terug dat mijn boek in de laatste fase van ontwikkeling zit.Echter 17 september weer een mail met melding dat vanwege de drukte ze niet kunnen voldoen aan de 7 dagen levertijd????Nu enkele mails later, geen reactie van Albumprinter en geen boek. Het is nu 24 september. Bijna een maand na bestelling! Ik bedenk me nog wel voordat ik daar weer bestel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond