Deel dit artikel
-

Wish stopt met Click & Dial

Internetaanbieder Wish , tegenwoordig onderdeel van Tiscali, stopt per 1 april met het Click & Dial abonnement, waarbij tegen een vast bedrag per maand zonder extra telefoontikken gebruik van internet kan worden gemaakt via modem of ISDN. Nieuwe abonnees konden zich al niet meer aanmelden. De oude abonnees gaan over naar het 'oude' abonnement van Wish, maar moeten dan wel weer tikken gaan betalen. De merknaam Wish blijft voorlopig nog bestaan, maar zal op den duur wellicht geheel opgaan in Tiscali.

Het verdwijnen van C&D is een tegenvaller voor internetgebruikers die overdag goedkoop willen surfen en niet de beschikking hebben over ADSL of kabel. Alleen Wanadoo en Zonnet maken voor hun flat fee-abonnementen (Wanadoo Smartpack, Zonnet inclusief) nog altijd geen onderscheid tussen piek- en daluren. Bij Wanadoo kan men kiezen uit een 15-uurs en een 30-uurs pakket, bij Zonnet kan men hooguit twintig uur per maand aan 'beltikken' inkopen, waarbij voor iedere keer dat wordt ingebeld drie minuten extra van het beltegoed wordt afgetrokken. Superweb, de eerste aanbieder in Nederland van prepaid Internet, is nog steeds van plan terug te keren met een beperkt flat fee abonnement, maar heeft na het faillissement in 2000 een beschadigd imago. LaDot kent een ISDN abonnement waarbij men vierentwintig uur per dag online kan blijven, maar daar moet per maand wel zo'n 119 euro voor worden neergeteld, twee keer het tarief van ADSL.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!