Deel dit artikel
-

WPP: Eenderde omzet uit Digitaal

Het mondiale bureaunetwerk WPP zegt dat een derde van zijn omzet nu uit digitale en interactieve media-activiteiten komt.

Grote bedrijven wenden zich steeds meer tot digitale kanalen met hun mediabudgetten. Dat werd al duidelijk gisteren tijdens Emerce eDay toen de global brand manager van Coca-Cola vertelde dat naast online ook het mobiele kanaal als nagenoeg volwassen wordt beschouwd, in de zin dat het niet meer in het hoekje ‘experimenteel’ zit.

Eerder deze week werd van de Duitse markt ook bekend dat de adverteerders tegenwoordig netto meer online uitgeven dan op televisie.

Bureaunetwerk WPP, een mondiaal geheel van media- en communicatiespecialisten, ziet datzelfde beeld ontstaan. In de eerste negen maanden van dit jaar boekte het 32 procent van zijn omzet met directe en interactieve communicatie en online. De sterke groei uit Digital compenseert, bijvoorbeeld, de zwakkere groei in Branding.

De omzet op de West-Europese markt daalde in de eerste negen maanden met 2,2 procent. Nederland wordt als ‘lastig’ omschreven. Continentaal Europa is de regio waar WPP een omzetdaling ziet. De regio’s Engeland, Amerika en Azië vertonen elk iets meer dan zes procent groei.

De groepsomzet steeg met 4,8 procent tot 2,5 miljard pond.

Over de nabije toekomst durft WPP weinig grootse uitspraken te doen. De Europese economische crisis weerhoudt het bedrijf daarvan, evenals de onrust in het Midden-Oosten, de onzekerheid over de ontwikkeling van de Chinese economie en de onderliggende staat van de Amerikaanse economie.

Foto: cogdobblog (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond