Deel dit artikel
-

WPP: Geen terugval in omvang merkreclame

Het internationale media- en reclamebureaunetwerk WPP ziet in Europa noch daarbuiten dat adverteerders terughoudender worden bij investeringen in hun merk.

Ondanks de economische tegenwind die vooral Europa tergt, houden adverteerders de hand niet op de knip. Het loont om zowel op vertragende als op versnellende markten om te investeren in het opbouwen en behouden van merkwaarde. Wel is duidelijk dat bedrijven en consumenten voorzichtiger worden.

Die opvatting ziet WPP ook weerspiegeld in de financiële resultaten over het eerste kwartaal van 2012.

De omzet steeg met 10,1 procent tot 2,9 miljard euro en het bedrijf haalde voor een kwart meer aan nieuwe opdrachten binnen, vergeleken met vorig jaar. Digitale en interactieve activiteiten leveren 31 procent van de omzet op, twee procentpunten meer dan een jaar geleden.

Hoewel WPP geen specificaties geeft, ging het Nederlandse resultaat met maximaal de gemiddelde concerngroei vooruit. Het gaat dan om bedrijven als GroupM, Ogilvy, JWT en MEC.

Foto: Joost Bakker (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond