Deel dit artikel
-

WPP neemt belang in AppNexus

Reclamegigant WPP verkoopt een onderdeel van zijn RTB-platform Xaxis aan AppNexus. In ruil voor 25 miljoen dollar verwerft het daarmee een belang in het reclametechnologiebedrijf.

Tegen een waardering van 1,2 miljard dollar heeft WPP een belang van twee procent in een van ‘s werelds grootste technologiebedrijven voor internetreclame. De reclamegigant bestempelt dit als een strategische investering.

Als onderdeel van de transactie verkoopt WPP zijn Open AdStream, ook wel bekend als Xaxis for Publishers.

De bedrijven maakten de transactie vanochtend bekend.

AppNexus trekt hiermee een nieuwe aandeelhouder aan die onderdeel wordt gemaakt van de vierde grote financieringsronde. Daarmee werd in augustus al zestig miljoen dollar opgehaald. Het Amerikaanse bedrijf boekte in het tweede kwartaal van dit jaar voor het eerst winst. Er werkt zeshonderd man. In 2013 verwerkte het platform dagelijks dertig miljard reclameimpressies.

Foto: orihaus (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond