Yahoo! opent verkoopkantoor in Amsterdam

Yahoo! opent in Amsterdam een verkoopkantoor. De portal wil Nederlandse bedrijven betere toegang bieden tot het internationale netwerk van Yahoo!-sites. In Nederland zegt Yahoo! al ruim 1,6 miljoen unieke gebruikers te hebben.
Volgens Yahoo! genereert de portal al meer dan 160 miljoen pageviews per maand in Nederland. Het is nog niet bekend of er ook een Nederlandstalige portal komt.
Yahoo! wil Nederlandse bedrijven trekken die er een Europees of wereldwijd advertising-programma op na houden. Yahoo! rekent met getallen van onderzoeksbureau IDC, dat de waarde van de Nederlandse online reclame-markt op 25 miljoen dollar voor 2000 schat. Dat bedrag zou tegen het eind van 2001 liggen op 47 miljoen dollar.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
14 Reacties
G van Vliet
Leuk dat Yahoo Nederlandse bedrijven beter wil bereiken. Alleen is de kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. En wat is de toevoegde waarde van Yahoo.COM voor de Nederlandse adverteerders? Geen Nederlandse content, geen Yahoo.NL. Meest belangrijke is uiteraard wel wat Yahoo.com dan moet gaan toevoegen aan de huidige Nederlandse portals ? Precies, niet veel… Gerrit
Karel
Excite.nl was ook al zo een succes….
Ja hoe
160 miljoen pageviews per maand in nederland? Wat een bullshit zeg.
Erwin Bakker
De statistieken voor Yahoo! worden wereldwijd ge-audited door ABC en Ernst & Young. Yahoo! word gezien als een van de meest conservatieve 'meters' in de online industrie en als dusdanig vaak als standaard gebruikt voor andere metingen. 160 miljoen pageviews per maand en ruim 1,6 miljoen ACTIEVE bezoekers is inderdaad een ongeloofwaardig gegeven voor veel mensen, vooral als je bedenkt dat er geen cent marketing aan te pas is gekomen, maar daarom niet minder waar. Het betekent gewoon dat Yahoo!, een winstmakend internetbedrijf, mogelijk eerder de Nederlandse markt had kunnen betreden en met dit soort cijfers naar buiten had kunnen komen. De vraag die ik mezelf zou stellen als adverteerder is: waarom maken er maandelijks ruim 1,6 miljoen mensen gebruik van Yahoo! en mis je niet een ontzettend grote groep mensen door geen gebruik te maken van Yahoo! Voor iedereen die geinteresseerd is in de beantwoording van deze vragen, onderbouwing van de cijfers of andersoortige statistieken over Yahoo! kan ons altijd bellen, mailen of een keertje langs komen op ons kantoor voor een partijtje 'indoor' frisbee. =-) mvgr, Erwin Bakker020-5707801
Chief
Kijk zo zijn ze dan ook weer bij Yahoo!…ik ben blij dat ik Yahoo!.
Dirk Folkerts
Ik heb in al mijn yahoojaren slechts e e n adverterend Nederlands bedrijf gezien.Het verbaasd me niet dat er zoveel Nederlanders op Yahoo afkomen, terwijl zovelen Yahoo niet eens kennen.Diegene die Yahoo wel kennen raken snel verslaafd.Veel van wat Yahoo.com biedt is niet te vinden op Nederlandse portals http://docs.yahoo.com/docs/family/more.html En voor alles geldt: simpel,snel en betrouwbaar.Yahoo is het e-commerce wonder. veel succes,groet,Dirk Folkerts
Joost van Velthoven
help help help ik gebruik al google
G van Vliet
Het gaat er niet om of die 160 miljoen pageviews nu wel of niet gegeneerd worden, dat is een leuk gegeven. Waar het om gaat is dat ook Yahoo probeert te benadrukken hoe veel mensen er wel niet gebruik maken van de site. Kwantiteit.En laat nu juist dat het euvel zijn op dit moment. Een doubleclick, een 24/7, een Ilse, een startpagina mogen dan een ontzetten groot bereik hebben, het lukt hen niet om de advertentie ruimte te verkopen… Hoe wil Yahoo dit dan wel gaan doen ? Kwalitatieve doelgroep? Mwah, weet ik niet. Het merendeel van de views zal toch komen van mensen die een Yahoo-account hebben, en niet omdat zij Yahoo de zoekmachine gebruiken voor NEDERLANDSE onderwerpen… Ik ben benieuwd. Yahoo gun ik het van harte, maar eerst zien dan geloven… Gerrit
Fred Brink
Joost: YAHOO maakt voor opdrachten waar GEEN Yahoo content voor gevonden heeft gebruik van GOOGLE! Google? Google is een ZOEKmachine… Yahoo is een directory (is daar een Nederlands woord voor?). Er is een groot verschil…
W.J. Nouwens
Wat een negatieve reacties staan hieronder. Gewoon respect dat een Yahoo in deze tijd doorgaat met investeren en de adverteerders en mediabureaus lokaal opzoekt. W.J. NouwensMEDIA EXPOSURE B.V.
B. CUM
Erg goed, Yahoo! is ten minste een professioneel internetbedrijf waar wereldwijd erg veel info te halen is. Als ik in de boardroom bij VNU (ilse) zou zitten, dan zou ik toch flink gaan zweten van angst. Op elke markt waar Yahoo! op gestart is, is in notime de no 1 positie ingenomen. Ik wens die knappe dame uit de Telegraaf en haar medewerkers veel succes. Bert Cum
G van Vliet
Wij halen nu twee zaken door elkaar; 1) Yahoo! als bedrijf zijnde en2) Yahoo! het Nederlandse verkoopkantoor ad 1) Wereldbedrijfad 2) Zou ik mij geen zorgen over maken, aangezien er genoeg ruimte is in de markt, maar ook omdat zij geen duidelijk bezoekersprofiel kunnen geven 😉
Fred Brink
Beste G. van Vliet, Om jouw eigen, toch altijd enigzins negativiteit uitstralende bewoordingen te antwoorden quote ik je even uit een andere thread. Echter deze keer is het op jezelf van toepassing. "Wanneer je echt geen idee hebt van waar je het over hebt, maak je dan niet onsterfelijk belachelijk door dit soort opmerkingen te plaatsen…G van Vliet" Ben je ooit zelf weleens op Yahoo geweest of heb je er ooit met een van die verkopers gesproken vraag ik me af. Ga eens naar wired.com en zet een email-alert op het keyword 'yahoo' en je krijgt regelmatig te horen dat er weer nieuwe cijfers bekend zijn over de gebruikers van Yahoo. Ze zijn grootafnemer van Pro Active, Nielsen Netratings, etc.. Denk je nou echt dat een bedrijf zo groot als Yahoo die een database claimt van 180 miljoen actieve GEREGISTREERDE gebruikers per maand (ja, ook ik heb die foto gezien van die mooie dame in de telegraaf 🙂 niks zou weten van deze mensen. Dat ze al die informatie in de prullenbak gooien. Beste G. van Vliet, reageer je ook weleens met iets positiefs, draag je ooit weleens je steentje bij, kun je misschien ook opbouwend reageren. Af en toe heb ik het idee dat de discussies hierop de Emerce alleen maar draaiende blijven VANWEGE al die vaak domme, negatieve reacties en te weinig vanwege vernieuwende, verfrissende opmerkingen. Juist die dingen die een discussie de moeite waard maken. Sorry voor de persoonlijke aanval, maar dit had je op een dag kunnen verwachten en ik vraag me sterk af of ik de eerste was. Reageer met iets positiefs, iets wat ons te denken geeft, een nieuwe insteek of kijk op zaken of reageer liever niet. met vriendelijke groet, Fred
G van Vliet
Bedankt Fred,Ik zal in het vervolg proberen genuanceerder te reageren… Maar als je goed gelezen hebt dan zie je dat ik niet zozeer Yahoo als bedrijf zijnde negatief benader, waar het in dit geval nl om gaat, maar eerder de focus op kwantiteit ipv kwaliteit. Voordat dit ook weer als negatief beschouwd gaat worden: Yahoo heeft wel degelijk kwaliteit. Wat ik probeerde te benadrukken is dat 1) Yahoo geen Nederlandse site heeft,2) Niet met kwalitatieve steekargumenten komt – waarom is Yahoo voor Nederlandse adverteerders dan interessanter dan bijv Ilse ? En ja, je hebt gelijk dat ik vaak negatief reageer op reacties. Met mij doen wel meer mensen dat, getuige jezelf 😉