Deel dit artikel
-

Yahoo: Who you gonna call?

Alle ogen zijn gericht op de nieuwe interim CEO Ross Levinsohn van Yahoo, nadat zijn voorganger Scott Thompson gisteren gedwongen ontslag nam na een cv leugen. Kan Levinsohn het oudste internetmerk nieuw leven inblazen?

Levinsohn is geen onervaren bestuurder. Ooit was hij werknemer van het inmiddels zo goed als vergeten zoekbedrijf AltaVista. Daarna deed hij content en ontwikkeling bij CBS Sportsline. Vervolgens vertrok hij naar Fuse Capital, een durfkapitalist die zich op digitale media richtte.

Bij Fox Interactive Media kocht hij MySpace en haalde Google over om zijn advertentiebestedingen daar te verdubbelen.

De laatste tijd overzag Thompson de activiteiten van Yahoo in Noord-Amerika.

De vraag is of Levinsohn de ingeslagen weg van Thompson zal volgen, die bezig was met een harde saneringsoperatie. Het grote probleem van Yahoo is het gebrek aan focus. Het bedrijf is een mengelmoes van diensten die er geen van allen echt uitspringen. Voorheen werd Yahoo – ooit een internet wegwijzer – gezien als een concurrent van Google.

Links en rechts wordt al druk op Levinsohn uitgeoefend om de patentoorlog die zijn voorganger was gestart tegen Facebook te beëindigen. Dat leek vooral een poging om nog wat geld bij elkaar te schrapen.

Of Levinsohn nog zal blijven twitteren als CEO is de vraag. Dat deed hij wel als EVP voor Noord-Amerika.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond